שראפובה מפציצה: חתמה חסות עם נייקי בסך 70 מיליון דולר

ההסכם ל-8 שנים הוא הגבוה אי-פעם לספורטאית ■ בנוסף, צפויה לקבל גם אחוזים מהמכירות ■ הטניסאית הרוסיה רשמה ב-2009 הכנסות של 22.5 מיליון דולר, והיא הספורטאית המכניסה בעולם

גם אחרי שנה שבה בקושי שיחקה ואחרי הידרדרות גדולה בדירוג העולמי, מריה שראפובה (22) מוכיחה שהיא עדיין מותג הספורט החזק ביותר בספורט הנשים היום. הטניסאית הרוסיה האריכה את חוזה החסות שלה עם חברת נייקי, עבור 70 מיליון דולר ל-8 שנים. בנוסף, תקבל שראפובה אחוזים מהמכירות של מוצריה. מדובר בהסכם הכולל הגבוה ביותר אי פעם לספורטאית.

ההתקשרות העסקית בין נייקי לטניסאית החלה לפני 11 שנים, כששראפובה עשתה את צעדיה הראשונים באקדמיית הטניס של ניק בוליטיירי בפלורידה. מאז הזכייה שלה בגיל 17 באליפות ווימבלדון (2004) היא הפכה לספורטאית המכניסה בעולם. בשנה האחרונה הגיעו ההכנסות שלה ל-22.5 מיליון דולר, מתוך זה 22 מיליון דולר מהסכמי חסות ומקמפיינים מסחריים, לעומת חצי מיליון דולר בלבד מזכיות בפרסים כספיים בטורנירים.

מלבד נייקי, מחזיקה שראפובה בהסכמים עם סוני אריקסון, טיפאני, קאנון, לנדרובר, טאג הויר, חברת עיצוב האופנה Cole Haan, יצרנית המחבטים פרינס, וענקית האופנה Parlux.

שראפובה פותחת את 2010 כשהיא מדורגת במקום ה-14 בעולם. היא זכתה עד כה ב-20 תארים, מתוכם שלושה גראנד סלאם (2004 ווימבלדון, 2006 יו.אס אופן, 2008 אליפות אוסטרליה). היא הכניסה עד היום 13.09 מיליון דולר מהופעות בטורנירים.