וול סטריט ננעלה בעליות שערים לאחר פרסום ספר הבז'

גלובס tv ספר הבז': הפעילות הכלכלית נותרה נמוכה אך משתפרת לאיטה ■ גוגל ריכזה עניין לאחר שהודיעה כי היא עשויה לצאת מהשוק הסיני ■ טאואר קפצה ב-7.5% לאחר שאמרה כי תרשום הכנסות של 500 מ' ד' ב-2010

וול סטריט ננעלה הלילה (ד') בעליות שערים ביום מסחר תנודתי. המדדים המובילים, שעלו בפתיחת המסחר, עברו להיסחר בירידות שערים ובאמצע יום המסחר החלו לטפס עד לסגירה כמעט ברמות הגבוהות של היום.

בהיעדר נתוני מאקרו מהותיים, המשקיעים התמקדו בעיקר בספר הבז' של הפדרל ריזרב, שפורסם הערב. ספר הבז' עצמו הצביע על העובדה כי הפעילות הכלכלית נותרה נמוכה אך היא משתפרת לאיטה. עוד צוין כי איכות האשראי המשיכה להדרדר. 10 מתוך 12 המחוזות דיווחו על עלייה בפעילות הכלכלית לעומת 8 בלבד בספר האחרון, שפורסם בתחילת דצמבר 2009. פילדלפיה וריצ'מונד היו 2 המחוזות שרשמו "מצב מעורב" בפעילות הכלכלית.

ספר הבז' ציין עוד כי מכירות חג המולד האחרון היו טובות יותר מאלה של חג המולד של 2008 אך הן עדיין נמוכות בהרבה מהמכירות המצויינות שנרשמו ב-2007. כמו כן, מכירות הרכב ברוב המחוזות השתפרו ומכירות הבתים גם הן רשמו התאוששות, בעיקר במגזר הבתים בעלי עלות נמוכה יחסית. הנדל"ן המסחרי, אחד מעקבי אכילס הגדולים של המשבר הפיננסי הנוכחי, נותר ברמות נמוכות כאשר שיעורי התפוסה ממשיכים לרדת ומחירי השכירות יורדים. מגזרי השירותים והייצור רשמו עלייה או יציבות ברוב המחוזות.

למרות שנרשמה בחלק מהמחוזות עלייה מתונה בגיוסי עובדים, שוק העבודה נותר חלש. בחלק קטן יחסית מהמחוזות נרשמו עליות שכר מינוריות.

צ'ארלס פלוסר: "ה'פד' צריך להעלות ריבית עם שיפור מצב הכלכלה"

בחודש הבא יגיעו לסיומם מרבית מכשירי ההלוואות המיוחדים שהשיק ה'פד' במהלך המשבר כדי להגביר את הנזילות בשווקים. כמו כן, בחודש מארס צפויה להסתיים התוכנית המיוחדת של הבנק המרכזי לרכישת אג"ח מגובות משכנתאות, אם כי באחרונה נשמעו קולות הקוראים להאריכה.

אתמול בערב (ג') אמר צ'ארלס פלוסר, נשיא שלוחת ה'פד' בפילדלפיה, אמר כי הבנק המרכזי צריך להעלות ריבית עם שיפור מצבה של הכלכלה האמריקנית ולא לחכות לשיפור באבטלה.

בתוך כך, הממשל האמריקני דיווח היום כי תוכנית התמרוץ הכלכלי שאושרה בפברואר אשתקד היתה ב-2009 אחראית ל-1.5-2 מיליון משרות ועזרה להעלות את הצמיחה הכלכלית במהלך השנה. עד תום השנה, 263 מיליארד דולר מחבילת התמרוץ, שהיקפה 787 מיליארד דולר, הוענקו, או ניתנו, כהטבות מס. זאת, לפי מחקר של מועצת היועצים הכלליים (CEA) של נשיא ארה"ב, ברק אובמה. כריסטין רומר, יו"ר המועצה, אמרה כי נתוני התעסוקה הם "השפעה מהממת וחשובה" של התוכנית. "עברנו משיעורים עצומים של גריעת משרות לשיעורים מתונים בהרבה, ואנו צופים שבאביב נעבור ליצירת מקומות עבודה".

דו"ח המלאים השבועי של הנפט ומוצריו הצביע על עלייה של 3.7 מיליון חביות נפט לעומת הצפי לעלייה מינורית יותר בשיעור של 1.5 מיליון חביות. בתגובה, צנח החוזה העתידי על הנפט ב-2.6% למחיר חבית של 78.7 דולר. לבסוף, ננעל החוזה על הנפט בירידה של 1.4% למחיר חבית של 79.65 דולר.

האם טאואר תעבור לרווחיות כבר ברבעון השלישי של 2010?

האם גוגל מוותרת על סין? גוגל, חברת האינטרנט שפיתחה את מנוע החיפוש הפופולארי בעולם, הודיעה אמש כי היא עשויה לצאת מהשוק הסיני ולסגור את משרדיה שם, בעקבות מתקפה על חשבונות אי-מייל של פעילי זכויות אדם שהשתמשו בשירותיה. נסיגה מהשוק הסיני תעלה לגוגל בהכנסות שנתיות של 600 מיליון דולר. המרוויחה העיקרית, כמובן, היא ביידו , שתעמיק את אחיזתה בשוק החיפוש המקוון. הדבר ניכר היטב במניות השתיים, שכן גוגל איבדה אמש במסחר המאוחר בוול סטריט יותר מ-1% מערכה בזמן שביידו זינקה ב-7%.

ועדה שמינה הקונגרס כדי לחקור את המשבר הפיננסי גבתה היום עדות מהמנכ"לים של מורגן סטנלי , גולדמן זאקס , JP מורגן ו-בנק אוף אמריקה .

פרוטליקס הודיעה היום שהועדה למוצרי יתום רפואיים (COMP) של רשות התרופות הרגולטורית הארופאית, ה-EMA, המליצה להעניק לטליגלוצראז אלפא, המיועד לטיפול במחלת הגושה, מעמד של תרופת יתום. מעמד תרופת יתום מוענק באירופה למוצרים רפואיים המיועדים לאבחון, מניעה וטיפול במחלות מסכנות חיים ומצבים רפואיים חמורים מאד, המשפיעים על לא יותר מ-5 מתוך 10,000 איש באיחוד האירופי.

קראפט אמרה אמש, לאחר המסחר, כי היא מעדכנת כלפי מעלה את תחזיתה לרווח למניה ל-2009 כולה ל-"לפחות 2 דולר", לעומת "לפחות 1.97 דולר" בתחזית הקודמת. החברה תדווח ב-3 בפברואר.

חברת טאואר תרשום הכנסות של 500 מיליון דולר ב-2010 ותעבור לרווחיות כבר ברבעון השלישי השנה. כך עולה מתחזיות שהציגה חברת השבבים בכנס שערכה אמש בבית ההשקעות נידהאם בניו יורק. המנכ"ל, ראסל אלוונגר, במצגת למשקיעים: "אנחנו נכנסים ל-2010 כשבפנינו הזדמנויות כמעט אינסופיות. ברבעון הרביעי של 2009 נרשום הכנסות של 100 מיליון דולר, עם יעד צמיחה של 100% במחצית הראשונה של 2010".

רוזטה ג'נומיקס הישראלית הודיעה כי מחקר משותף עם המחלקה לפתולוגיה באוניברסיטת ג'ונס הופקינס לרפואה הצביע על תוצאות טובות לבדיקה של החברה בשם miRview. המחקר עסק בטיפול בסרטן הריאות - נושא בוער בארה"ב, שכן הוא גורם התמותה מספר 1 בארה"ב מסרטן, כשלמעלה מ-160 אלף אמריקנים מתים מסרטן הריאות בכל שנה.

חברת אלביט מערכות הודיעה היום כי תספק למארינס, באמצעות החברה הבת האמריקנית אלביט מערכות ארה"ב, מערכות ראש מתקדמות (קסדות ממוחשבות) למסוקי התקיפה "קוברה" AH-1W בתמורה לחוזה בהיקף 8.2 מליון דולר.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]