נמרודי התלונן על שוקן ברשות ני"ע: "מנסה לסכל הנפקה"

"דה מרקר" פירסם כתבה שכותרתה "עם תשואת זבל של 33%, נמרודי מתכנן גיוס ל'מעריב'" ■ שוקן: "הניסיון לקשר בין פרסומים עיתונאיים ב'הארץ' ו'דה מרקר' לתחרות עסקית הוא חסר שחר" ■ רשות ני"ע: "הנושא בבדיקה"

סיבוב נוסף בעימות בין מו"ל "מעריב", עופר נמרודי, לבין מו"ל קבוצת "הארץ", עמוס שוקן: ל"גלובס" נודע כי לפני כשבועיים הגיש "מעריב " תלונה לרשות ניירות ערך נגד ראשי עיתון "הארץ", ובהם שוקן, העורך הראשי של "דה מרקר" גיא רולניק, העורך היומי סמי פרץ, סגנו רותם שטרקמן ואחרים, בטענה כי באמצעות כתבות שיקריות ומגמתיות שהם מפרסמים, הם מנסים לסכל הנפקה מתוכננת ולהשפיע בתרמית על שער האג"ח של "מעריב" הנסחרות בבורסה.

באמצעות עוה"ד זאב שרף ויונתן לב נכתב בתלונת "מעריב החזקות", כי לפני כשבועיים פורסמה ב"דה מרקר" כתבה שכותרתה "עם תשואת זבל של 33%, נמרודי מתכנן גיוס ל'מעריב'".

"מעריב" טוען כי הכתבה, תוכנה וכותרותיה מעלים חשד ל"ניסיון אסור וחמור של מו"ל 'הארץ' ומי מבעלי, מנהלי ועורכי העיתון ועיתון 'דה מרקר' לנצל את המצב הרגיש בו נמצאת 'מעריב', ערב ביצועה של הנפקה נוספת של ניירות ערך, להניע את החתמים להימנע מלבצע את החיתום ולהניע את ציבור המשקיעים להימנע מלרכוש את ניירות הערך שיוצעו בהנפקה - והכל תוך מסירת עובדות ותחזיות מטעות והעלמת עובדות מהותיות".

"מעריב" טוען עוד כי מדובר ב"ניסיון אסור וחמור של ראשי 'הארץ' להשפיע בדרכי תרמית על תנודות שער אג"ח של 'מעריב' הנסחרות בבורסה".

ניסיון זה, נטען עוד בתלונה, "הינו חלק ממזימה זדונית כללית של ראשי עיתון 'הארץ' לנסות למוטט את עיתון 'מעריב', פשוטו כמשמעו". זאת, תוך שימוש עיתונאי ציני בשורת פרסומים ב"דה מרקר", הכוללים פרסומים אסורים, כוזבים ומגמתיים אודות "מעריב" וחברות מקבוצת הכשרת היישוב .

"תוכנית חיסול"

המניעים של ראשי קבוצת "הארץ", לפי הנאמר בתלונה, הם כוונה להיבנות מקהל קוראי "מעריב", שראשי "הארץ" מקווים שיועתק אליהם לאחר קריסת "מעריב", וכן ניסיון לסייע ל"ישראל היום" להשתלט גם הוא על חלק מקוראי "מעריב".

בתלונה מצוינים פרסומים לפיהם "ישראל היום" של שלדון אדלסון מזרים ל"הארץ" בין 60 ל-100 מיליון שקל בשנה בתמורה להפצת והדפסת העיתון, וכי סכומים אלה מאפשרים ל"הארץ" להתקיים ולצמצם את היקף חובו לבנקים.

לפני כשנה שיגר "מעריב" מכתב התראה ל"הארץ" בנושא. בתשובה ששיגר בשעתו עו"ד זאב ליאונד בשם "הארץ" נאמר כי טענות "מעריב" כוללות דברי דיבה נגד בכירי "הארץ", וכי הטענות ש"הארץ" רקם תוכנית לחסל את "מעריב" היא "מצוצה מן האצבע". לטענת "הארץ", נעשו ניסיונות רבים לשיתוף-פעולה עם "מעריב" בניסיון לעצור את "הדימום השוטף" שלו ולייצב את פעילותו. כן צויין בתשובה כי בעיתונות הכלכלית בכלל, וב"גלובס" בפרט, צוינו תחזיות קודרות הרבה יותר הצופות את קריסת "מעריב" ומאשימות את נמרודי במצב העיתון.

עמוס שוקן מסר בתגובה לתלונה: "הניסיון לקשר בין פרסומים עיתונאיים ב'הארץ' ו'דה מרקר' לבין תחרות עסקית הוא חסר שחר. המערכת העיתונאית אצלנו משוחררת לחלוטין מן השיקולים האלה, ויש לכך הוכחות רבות. נפרסם ברצון כל מידע רלוונטי ונכון שעשוי לסייע ל'מעריב' להנפיק אג"ח, אם יש מידע כזה. בדו"חות שפורסמו לא ראינו אותו".

ברשות ניירות ערך אישרו את קבלת המכתב ומסרו כי הנושא נמצא בבדיקה.