מצבת כוח האדם במטות מג"ב חורגת ב-40% מהתקן

במג"ב יש ליקויים רבים במערכת התקינה, הפוגעים בתפקוד היחידות, קובע המבקר בדו"ח שלו

במג"ב יש ליקויים רבים במערכת התקינה, הפוגעים בתפקוד היחידות, קובע המבקר בדו"ח שלו. ב-20 יחידות מג"ב היתה מצבת שוטרי הקבע גדולה ב-10% ויותר מהתקן שנקבע, ובמטות מג"ב היתה חריגה של 40% ויותר. נמצאו גם "תקנים וירטואליים", קרי תקנים עודפים, ו"תקנים פיקטיביים" - קצינים ושוטרים הרשומים על פי התקן בתפקיד וביחידה מסוימים אך משרתים בפועל בתפקידים אחרים באותה יחידה או ביחידה אחרת.

עוד מצא המבקר כי אגף התכנון במשטרה לא פרסם פקודת ארגון ל-26 יחידות מג"ב הפועלות תחתיו, אף שמשרתים בהן מאות שוטרים - 20% מכלל שוטרי מג"ב שבפיקוד המשטרה.

יתרה מכך, אגף התכנון לא בדק ולא עדכן את פקודות הארגון של יחידות מג"ב למרות השינויים הרבים שחלו בהן בשנים האחרונות. למשל, בשנים 2006-2008 הקימה המשטרה שבע פלוגות חדשות לצורך הגברת הביטחון האישי בערים. הקמתן התבססה על הנחה כי אלה יחידות זמניות, ולכן היא לא לוותה בפרסום פקודות ארגון. יותר משנתיים חלפו מאז הקמתן, ועדיין לא פורסמו פקודות ארגון ולא פורסמה תקינה לציוד הנדרש לפעילות. הפלוגות צוידו באופן חלקי, וחלק מהציוד היה לא תקין.

לדעת המבקר, הפער הגדול בין פקודות הארגון והתקינה שנקבעו למג"ב וליחידותיו לבין המצב הקיים מרוקן אותן מתוכן ומביא לאי-סדר ארגוני, הפוגע בדפוסי המינהל התקין וביכולת הפיקוח והבקרה.