דירקטוריון קרן הפנסיה הוותיקה של לשכת עורכי הדין התפטר

זאת בשל מחסור בתקציב ■ לאור זאת, באוצר ובלשכה מנסים למצוא פיתרון למצב הקרן ולקדם את מכירתה לגורם מנהל חיצוני

כל חברי דירקטוריון קרן הפנסיה הוותיקה של לשכת עורכי הדין, בראשות היו"ר עו"ד יצחק לקס, הודיעו בסוף השבוע שעבר על התפטרותם. ההתפטרות תיכנס לתוקף תוך 30 יום ממועד ההודעה המוקדמת. לאור זאת, באוצר ובלשכה מנסים למצוא פיתרון למצב הקרן ולקדם את מכירתה לגורם מנהל חיצוני.

לדברי יו"ר הקרן, עו"ד לקס, "ההתפטרות אינה קשורה כלל וכלל לנושא הגירעון האקטוארי מהעבר, כאשר כיום הקרן נמצאת בעודף אקטוארי, והיא תעמוד בכל התחייבויותיה כלפי העמיתים ובאופן מלא. הסיבה להתפטרות נובעת מכך שהקרן מתנהלת בתקציב מאוד נמוך של כ-0.5% מהצבירה. עם התקציב הקיים לא ניתן לעמוד בהוראות האוצר".

מלשכת עורכי הדין נמסר כי "הוועד המרכזי של הלשכה קיבל עדכונים בעניין קרן הפנסיה מעו"ד לקס, מהיועץ החיצוני מאיר שביט, המלווה את הקרן והלשכה בעניין זה מזה קרוב לשנתיים, ומהרפרנט של הוועד המרכזי לעניין זה, המשנה לראש הלשכה, ד"ר משה וינברג.

"הוועד הסמיך צוות זה להמשיך ולנהל מגעים עם משרד האוצר ועם גופים אלטרנטיביים, ולאתר דירקטורים חלופיים, ככל שיהא צורך בכך. הצוות יביא הצעותיו המעשיות בפני הוועד המרכז בעוד שבועיים".

בהתייחס לגידול בהוצאות בשל העלות הגוברת של הוראות הרגולציה, בלשכה מציינים כי "התנהלות האוצר עד כה בעניין קרן הפנסיה בלתי סבירה".

לפי שעה, בלשכה החליטו אתמול (ג') להמשיך במגעים מול האוצר ובמקביל לחפש אחר חברי דירקטוריון חלופיים. עם זאת, נושא הדירקטורים המחליפים יהיה קשה לביצוע בתנאים הנתונים, כך שהגם שלא מדובר על כך בשלב זה - ייתכן כי האוצר יידרש למנות לקרן מנהל מורשה או מפקח מטעמו.

קרן גמלאות של עורכי הדין בישראל הינה קרן פנסיה ותיקה, כש-2,600 העמיתים בה הינם חברי לשכה. היא חסומה להצטרפות עמיתים חדשים, כשדמי הניהול המשולמים לה נמוכים מאוד ועומדים כיום על רמה שנתית של כ-0.5% מהצבירה, וזאת לעומת רמה של כ-0.8% רק בשנת 2005.