יפן אישרה לחברה-בת של אלביט הדמיה לשווק טיפול גניקולוגי

זהו האישור היחיד ביפן למערכת לא פולשנית לטיפול בשרירנים ברחם ■ מנכ"ל משותף באלביט הדמיה: "זוהי אבן-דרך משמעותית עבור אינסייטק בדרך להגדלת היקף פעילותה ביפן וקבלת כיסוי ביטוחי במדינה"

אלביט הדמיה הודיעה היום (ה') כי חברת הבת שלה, אינסייטק, קיבלה אישור של משרד הבריאות העבודה והרווחה של יפן (MHLW) לשימוש במערכת ExAblate לטיפול לא פולשני בשרירנים (מיומות) ברחם.

"הטכנולוגיה של אינסייטק לטיפול לא פולשני בשרירנים ברחם היא הראשונה מסוגה המקבלת את אישור משרד הבריאות היפני, דבר המדבר בעד עצמו", אמר דודי מחלוף, מנכ"ל משותף באלביט הדמיה, בעקבות קבלת האישור. "זו אבן דרך משמעותית עבור אינסייטק בדרך להגדלת היקף פעילותה ביפן וקבלת כיסוי ביטוחי במדינה", הוסיף.

אינסייטק מעריכה כי כ-25% מהנשים היפניות צפויות לפתח שרירנים ברחם, בעיקר במהלך שנות הפוריות שלהן. מדובר בגידולים שפירים היכולים לפגוע באופן משמעותי בתפקוד ובאיכות החיים וכתוצאה מכך לגרום להפסד רב של ימי עבודה.

"הטיפול באמצעות המערכת מאפשר לחולות בדרך כלל לשוב לביתן כבר ביום הטיפול ולחזור לפעילות רגילה בתוך יום עד יומיים, זאת לעומת אשפוזים ארוכים והתאוששות ממושכת הנדרשים בטיפולים פולשניים", אמר ד"ר קובי וורטמן, נשיא ומנכ"ל אינסייטק.

יצוין כי מערכת ExAblate קיבלה אישור CE עבור טיפול בשרירנים ברחם באוקטובר 2002 ואת אישור ה- FDA האמריקני בשנת 2004.