בשביל מה בכלל צריך תקרת שכר ב-NBA?

אחרי פקיעת הדד-ליין לשחרור שחקנים, עולה כי לא פחות מ-14 קבוצות NBA מתוך 30 נמצאות מעל תקרת השכר, וישלמו נכון לעכשיו סכום שיא של 135 מיליון דולר "מס לוקסוס"

תקרת השכר ב-NBA נועדה בין היתר למנוע מקבוצות להשתולל בכל הקשור לשכר השחקנים, אבל מתברר כי דווקא העונה הנוכחית מעלה את השאלה לגבי נחיצות התקרה. אחרי הדד-ליין לשחרור שחקנים שנקבע ל-10 בינואר (שאחריו קבוצות מחויבות לכל החוזים), עולה שקבוצות הליגה צפויות לשלם העונה את הסכום הגבוה אי פעם בגין חריגה מהתקרה - כ-135 מיליון דולר. 14 מתוך 30 קבוצות הליגה נמצאות מעל רף של 69.92 מיליון דולר - אותו קבעה הליגה כרף ממנו מתחילם לשלם "מס לוקסוס".
כהשוואה, בעונה שעברה רק 7 קבוצות נאלצו לשלם "מס לוקסוס", ואז החריגה הכוללת הגיעה ל-87.3 מיליון דולר.

האלופה לוס אנג'לס לייקרס נמצאת 21.43 מיליון דולר מעל התקרה, אחריה דאלאס מאבריקס שתשלם נכון לעכשיו 17.8 מיליון דולר "מס לוקסוס", ואחריה בוסטון סלטיקס (14.3 מיליון דולר), ניו יורק ניקס (14.1) וקליבלנד קבאלירס (13 מיליון).

הדרך היחידה של קבוצות לנסות לרדת מתחת לתקרה היא באמצעות העברות שחקנים עד ל-18 בפברואר, הדד-ליין האחרון להעברות שחקנים ב-NBA.

המשמעות הנוספת של מעבר מעל התקרה הוא שהסכום הגבוה יבטיח לקבוצות שלא חצו את התקרה סכום כסף משמעותי מאוד. 135 מיליון דולר יחולקו בין הקבוצות שלא חצו את התקרה - מדובר נכון לעכשיו ב-4.5 מיליון דולר שתקבל כל את מ-16 הקבוצות שלא חצו את התקרה. כל קבוצה שלא חרגה קיבלה מהליגה סכום של 2.9 מיליון דולר.