הצלחה לביוליין בניסוי בתרופה לסכיזופרניה - המניה קופצת 4%

מהחברה נמסר כי התוצאות מחזקות ממצאים קודמים ומראות כי טיפול ממושך ב-BL-1020 הינו בטוח, יעיל ובעל פוטנציאל לשפר את תפקודם הקוגניטיבי של החולים

ביוליין הודיעה היום (א') על תוצאות חיוביות בניסוי ההמשך לניסוי phase2b בתרופה לסכיזופרניה, אשר נמשך 6 שבועות.

BL-1020 היא תרופה לטיפול במחלה על בסיס מנגנון חדש. היא פותחה על ידי פרופ' אברהם נודלמן מאוניברסיטת בר אילן, ודר' עדה רפאלי, פרופ' אברהם ויצמן ודר' עירית גיל-עד מאוניברסיטת תל אביב. הזכויות למסחור התרופה נרכשו מחברות המסחור של האוניברסיטאות הללו.

כאמור, תוצאות אלו מתפרסמות בהמשך לדיווחי החברה בדבר הצלחת הניסוי הקליני שלב Phase 2b, אשר השיג את מטרותיו הראשיות והמשניות, ביניהן שיפור משמעותי בתפקוד הקוגניטיבי של החולים לאחר טיפול של 6 שבועות.

התוצאות החדשות מצביעות על כך שמטופלים, שקיבלו BL-1020 במינון 20-30 מ"ג ביום למשך תקופה של 6 שבועות נוספים, שמרו על השיפור שהושג בשני המדדים המקובלים להערכת חומרת מחלת הסכיזופרניה - מדד התסמינים החיוביים והשליליים (PANSS) וציון ההתרשמות הקלינית הכללית (CGI), וחשוב מכך, הראו שיפור נוסף בתפקוד הקוגניטיבי, כפי שנבחן במדד ה- BACS (Brief Assessment of Cognition in Schizophrenia).

בנוסף, נמצא כי טיפול בתרופה למשך 12 שבועות לא גרם לשינויים קליניים, שינויים בפעילות הלב, בבדיקות המעבדה, או בסימנים החיוניים (לחץ דם, דופק וטמפרטורת הגוף). יתרה מזאת, חולים אשר טופלו ב-BL-1020 במינון של 20-30 מ"ג ליום לא הראו שינוי או שהראו ירידה במדד הבוחן תופעות לוואי מוטוריות הקרוי Extra-Pyramidal Symptoms Rating Scale.

מהחברה נמסר כי תוצאות אלו מחזקות ממצאים קודמים ומראות כי טיפול ממושך ב-BL-1020 הינו בטוח, יעיל ובעל פוטנציאל לשפר את תפקודם הקוגניטיבי של חולי סכיזופרניה.

לדברי דר' כנרת סויצקי, מנכ"לית ביוליין: "אנחנו מרוצים מאוד מתוצאות ניסוי ההמשך. תוצאות אלו מחזקות את אמונתנו כי BL-1020 תביא תועלת רבה והקלה לחולי סכיזופרניה ומשפחותיהם. התוצאות החיוביות הנוספות יחזקו את הבסיס לשיתוף פעולה עם חברות פארמה בינלאומיות במטרה להשלים את פיתוח ה-BL-1020. אנו מכירי תודה לממציאים ולעמיתיהם מהאקדמיה- פרופ' אברהם נודלמן, פרופ' אברהם ויצמן, דר' עדה רפאלי ודר' עירית גיל-עד".