מכה לאלרן נדל"ן: הפסד של 58 מ' ש' ל"עיר המלכים" באילת

כך עולה מדו"חות ינואר-ספטמבר 2009 של אלרן נדל"ן, הפועלת תחת הערת "עסק חי" ■ הפסד החברה בתקופה - כ-13.5 מיליון שקל, כשהגירעון בהון העצמי גדל ל-49.4 מיליון שקל

באיחור של כחודש וחצי, פרסמה אלרן נדל"ן את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2009 בשעות הערב המאוחרות של יום חמישי האחרון. התמונה שעולה מדוחות החברה, שבשליטת גדי ודורי דנקנר, רק מבססת את מצג המשבר העמוק בו היא שרויה בשנתיים האחרונות. בעקבות פרסום הדוחות הכספיים, תחזור מנייתה של אלרן נדל"ן להיסחר בבורסה בת"א, לאחר שהמסחר בה הושעה בעקבות העיכוב בהגשת הדוחות.

כדרכה ברבעונים האחרונים, לדוחות החברה הוצמדה הערת "עסק חי" של רואי החשבון, שהדגישו את הגירעונות בתזרים מפעילות שוטפת, בהון החוזר ובהון העצמי. רואי החשבון אף מפנים את תשומת לב המשקיעים ללוח הסילוקין הצפוי של החברה בשנתיים הקרובות - עד סוף ינואר 2011 תידרש אלרן נדל"ן לפרוע כ-127 מיליון שקל התחייבויות, הלוואות ואיגרות חוב.

החברה האם של אלרן נדל"ן, אלרן השקעות , מנהלת מזה כשנה מגעים להסדר חוב מול נושיה, לאחר שלא עמדה בפירעון האג"ח שלה בפברואר אשתקד. צרותיה של אלרן השקעות אף גדלו בשבוע שעבר, עם הגשת בקשה למתן צו פירוק לחברה, לאחר שלא הצליחה לפרוע חוב בסך כ-3 מיליון שקל לבנק מרכנתיל דיסקונט.

את תשעת החודשים הראשונים של 2009 סיימה אלרן נדל"ן עם הכנסות של כ-21.6 מיליון שקל, שעיקרן הכנסות מימון משיערוך ריביות מפקדונות ומניירות ערך. יתרת ההכנסות בתקופה נבעה מדמי ניהול מפרויקטים (כ-1.1 מיליון שקל), ממכירת דירות בפרויקט בספרד (1.1 מיליון שקל) ומרווח מפדיון מוקדם של אג"ח (1.7 מיליון שקל).

מופסדת גם על השקעות בחו"ל

הפסדי החברה מפעילויות בהן היא מושקעת הסתכמו ב-33.1 מיליון שקל, מהם כ-13.8 מיליון שקל על חלקה בחברות בתאילנד; סכום דומה על חלקה בפעילות ברוסיה; ו-5.4 מיליון שקל על חלקה ב"עיר המלכים" באילת, בו היא שותפה עם אפריקה ישראל.

שותפות עציון גבר, המנהלת את הפרויקט, נמצאת במשבר קשה, לאחר שסיימה את תשעת החודשים הראשונים אשתקד עם הפסד של כ-58.4 מיליון שקל. בעציון גבר מסבירים בדוחות, כי המשך הפעילות מותנה במימוש תוכניות ההנהלה, בהן פתיחת הפארק בשבתות ובחגים.

בשורה התחתונה, אלרן נדל"ן רשמה בתקופה הפסד של כ-13.5 מיליון שקל. הגירעון בהון העצמי גדל ל-49.4 מיליון שקל, ובדוח תזרים המזומנים נרשם תזרים שלילי של כ-30 מיליון שקל מפעילות שוטפת.