עוד מכשול בדרך ללידר: מזרחי-טפחות מתנגד להסדר

בחודש שעבר חילט הבנק באופן חד צדדי 5.8 מיליון שקל, וכעת הוא מבהיר שאינו מוכן לקחת חלק במתווה שעליו הסכימו מחזיקי האג"ח ■ על פי הסדר החוב יזרים דן דוד 60 מיליון שקל לחברה ויקבל 50.1% ממניותיה ואג"ח בהיקף של 25 מיליון שקל

השלמת ההשתלטות של דן דוד על חברת לידר השקעות , הנמצאת בשליטת שרם-פודים גרופ (59.2%), מתעכבת בשל מחלוקת עם בנק מזרחי טפחות.

לידר הצליחה לחתום בחודש שעבר על הסדר חוב עם מרבית נושיה, לאחר שנקלעה למשבר קשה. מחזיקי האג"ח, להם חייבת החברה כ-180 מיליון שקל, מסכימים להסדר, אך עם בנק מזרחי-טפחות לא הצליחה להגיע להסכמות, ובנק לאומי - שלו חייבת החברה כ-130 מיליון שקל - עדיין לא נתן את אישורו להסכם.

מבין הנושים, העמדה של מזרחי-טפחות היא התקיפה ביותר, ובחודש שעבר קיזז הבנק 5.8 מיליון שקל מפיקדון שיש לחברה בבנק. לפי ההסדר, שלו כאמור מתנגד הבנק, אמור מזרחי-טפחות לקחת בו חלק באמצעות יתרת החוב של החברה לאחר הקיזוז (כ-4.2 מיליון שקל), ו להעמיד לה אשראי לטווח ארוך בסך של 6 מיליון שקל .

חברת ATE, שבאמצעותה אמור המיליארדר היהודי איטלקי לבצע את עסקת ההשתלטות דווחה כי אם בעקבות עמדת מזרחי-טפחות יחול שינוי בהסדר, הדבר אינו מקובל עליה וכי "השינוי מהווה סטייה מנוסח הסדר החוב שהשגתו מהווה אחד מהתנאים המתלים לקיום הסכם ההשקעה. אין בהשתתפות ובהמשך הפעולות להשלמת העסקה משום ויתור על זכויותיו על פי הסכם ההשקעה בכל הקשור בסטייה הנ " ל מנוסח הסדר החוב. עמדת המשקיע בעניין זה ומשמעותו תוצג בפני החברה בשלב מאוחר יותר" , נכתב בהודעת החברה.

58 מיליון שקל לנושים

על פי הסדר החוב יזרים דן דוד 60 מיליון שקל לחברה ויקבל 50.1% ממניותיה ואג"ח בהיקף של 25 מיליון שקל. בעלי השליטה הנוכחים יקבלו 14.1% מהמניות, בנק לאומי 10% ומחזיקי האג"ח 16%. לידר תעביר עם השלמת העסקה 58 מיליון שקל במזומן לנושים. החברה תנפיק ותרשום למסחר אג"ח חדשה בהיקף של 55 מיליון שקל, 30 מיליון מתוכן יוקצו למחזיקי האג"ח היום.