מזוז: השנים האחרונות היו "תור הזהב" ביחסי המשטרה והיועמ"ש

היועמ"ש היוצא אמר את הדברים בטקס פרידה שנערך לכבודו במטה הארצי של המשטרה ■ המפכ"ל דודי כהן למזוז: "המסר שאתה משאיר אחריך לעולם הפלילי הוא של אגרוף שלטוני נחוש, ברור וממוקד"

השנים האחרונות היו "תור הזהב" ביחסים שבין משטרת ישראל לבין היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה - כך טוען היועץ המשפטי לממשלה היוצא, מני מזוז.

בדברים שנשא היום (ב') בטקס פרידה שנערך לכבודו במטה הארצי של המשטרה, אמר מזוז: "בין ראשי המערכות שורר אמון אישי, הודקו ושופרו התיאום ושיתוף-הפעולה בין המשטרה לפרקליטות, ושודרג שיתוף הפעולה המבצעי".

בין היתר ציין מזוז, במסגרת שיתוף-הפעולה בין גופי אכיפת החוק, את הקמת הרשות להגנת עדים, את הקמת חדר המודיעין המשותף למשטרה, רשויות המס והרשות למניעת הלבנת הון, קידום יוזמות חקיקה כגון חוק נתוני תקשורת ויצירת מערכת לתקיפה באמצעים כלכליים של ארגוני פשיעה.

מזוז אף ציין כי בישיבה מסכמת של צוות העל למאבק בפשיעה המאורגנת, שהתקיימה אתמול (א'), השתתף לצד מזוז גם היועץ המשפטי הנכנס, יהודה וינשטיין.

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דודי כהן, ציין כי "מכלול ההחלטות שקיבל היועץ המשפטי לממשלה בשנים האחרונות עיצב במידה רבה את התנהלות השלטון ואורחות החיים במדינה. המסר שאתה משאיר אחריך לעולם הפלילי", פנה המפכ"ל למזוז, "הוא של אגרוף שלטוני נחוש, ברור וממוקד".

לדברי כהן, בתחום המאבק בשחיתות השלטונית "כבר היום הושג אפקט מצטבר של הרתעה ומסר שאין אדם החסין מפני החוק, ללא קשר לתפקידו או לרום מעמדו".

מזוז ניצל את האירוע כדי לחזור ולהביע את עמדתו כי אין לבטל את התביעה המשטרתית, המטפלת כיום ברוב ההליכים הפליליים בישראל, ולשלבה במסגרת הפרקליטות.

"בשנים האחרונות", אמר היועץ היוצא, "התנגדתי ליוזמות לביטול התביעה המשטרתית והטמעתה בתוך הפרקליטות. אני סבור כי יש חשיבות רבה להמשך קיומה של התביעה המשטרתית, כזרוע משלימה לפעילות המשטרה למניעת עבירות וחקירת עבריינים, לשם טיפול בעבירות רחוב ועבירות איכות חיים".