סוני אריקסון Satio - סלולרי בינוני עם מצלמה מצוינת

עד שנזכרה סוני אריקסון, באיחור לא אופנתי בכלל, להשיק בישראל מכשיר מגע ראשון, הוא לא מצליח לבלוט לעומת דגמי מגע אחרים בשוק ■ ה-Satio הוא מכשיר מגע משעמם, שמלבד מצלמת 12 מגה פיקסל לא מציע יותר מדי

לאחר כמעט שנתיים בהם מכשירי המגע הפכו להיות הדבר הכי פופולארי בעולם הסלולר, נזכרה סוני אריקסון, באיחור לא אופנתי בכלל, להשיק בישראל מכשיר מגע ראשון שלה. לצערה של החברה, הדגם החדש לא מצליח לבלוט לעומת דגמי מגע אחרים בשוק.

את ה-Satio בדקנו לפני מספר חודשים, כאשר הוא היה עדיין בגרסה הראשונית שלו. אז אהבנו את המכשיר, היום, כשהגיע אלינו הדגם המסחרי ואחרי כל טלפוני האנדרואיד, האייפון וה-HTC שעברו בידיים שלנו מאז, ההתלהבות שלנו הצטננה.

סוני אריקסון Satio

ממשק: הדבר הראשון המורגש כשמתחילים לתפעל את ה-Satio , הוא שהוא מזכיר טלפון אחר. התחושה הזו לא הגיעה סתם ככה - הדגם הזה פועל על מערכת ההפעלה סימביאן, אותה מערכת הפעלה שנוקיה משתמשת בה בטלפוני המגע שלה, כמו N97 ו-5800. התוצאה דומה במקרה הזה לנוקיה, הממשק מגמגם לפעמים באיטיות שלו והמגע ממש לא מהנה לשימוש. אולם למרות הדמיון בחלק מהתפריטים, כמו במסך החיוג, אנשי הקשר, הודעות SMS והמקלדת, מדובר עדיין במכשיר עם עמוד בית מקורי משלו ויכולות רבות שמזוהות עם סוני אריקסון, כמו: יישום ה- Track ID היודע לזהות שמות שירים באמצעות הקלטת מספר שניות מהם, או נגן המוזיקה המוצלח של החברה.

מקלדת: המקלדת אינה הדבר הטוב ביותר שראינו. בעוד שמקלדת אלפאנומרית עושה איכשהו את העבודה כאן, המקלדת המלאה המופיעה על-גבי כל המסך בצורה רוחבית, לא נוחה להקלדה על-ידי בן אנוש, שיש לו אצבעות גדולות יותר משל גמד. נכון שסוני אריקסון מצרפת עט מגע לערכה, אבל כדי להשתמש בעט כזו במכשיר טלפון, יכולנו להישאר בשנת 2007.

מצלמה: גולת הכותרת היא מצלמת ה-12.1 מגה פיקסל, המספקת תמונות באיכות מצוינת גם במסך המחשב וגם במסך המגע בגודל 3.5 אינץ' - בו מתקבלת איכות תמונה מרהיבה עם צבעים חדים מאוד. הצילום המצוין ממשיך גם במקומות סגורים וחשוכים וגם בצילום מוצלח, באור יום ובלילה. המצלמה מגיעה עם מכסה להגנה מפני שריטות של העדשה, אך המכסה הזה יוצר בליטה גדולה ומעצבנת, שמוסיפה לגודל המכשיר שמשקלו 126 גרם. מלבד הנתונים האלה, יש במצלמה גם פוקוס אוטומטי, פלאש קסנון ואת יכולת זיהוי החיוך הפופולרית במצלמות היום.

יכולות נוספות: GPS , אינטרנט אלחוטי, זיכרון של 8 ג'יגה באמצעות כרטיס זיכרון המצורף לערכה וספיקרפון מוצלח.

בשורה התחתונה: ה-Satio הוא מכשיר מגע משעמם, שמלבד מצלמת 12 מגה פיקסל, לא מציע יותר מדי.

מחיר באורנג': 4,644 שקל (או 36 תשלומים של כ-130 שקל).

מחיר בפלאפון החל ממחר: 3,960 שקל (או 110 שקל כפול 36 תשלומים).

ציון: 8.