מזל טוב: לווסטהאם יש בעלים חדשים

דייויד סאליבן ודייויד גולד, שמוערכים יחד ב-750 מיליון ליש"ט ומי שהחזיקו עד נובמבר האחרון במניות של בירמינגהאם, השלימו רכישת 50% ממניותיה של "הפטישים" עבור 52.5 מיליון ליש"ט

דייויד סאליבן ודייויד גולד, אנשי העסקים האנגליים שמוערכים יחד ב-750 מיליון ליש"ט ומי שהחזיקו עד נובמבר האחרון במניות של בירמינגהאם סיטי, השלימו רכישת 50% ממניותיה של ווסטהאם יונייטד, שמדורגת במקום ה-16 בפרמיירליג. ווסטהאם היא הקבוצה השלישית בפרמיירליג שעוברת ידיים בעונה האחרונה, אחרי פורטסמות' ובירמינגהאם.

הצמד יקבל באופן מיידי את זכויות הניהול של "הפטישים". עלות העסקה מוערכת ב-52.5 מיליון ליש"ט. "אנחנו מתכננים להוציא הרבה כסף על הקבוצה הזאת בשבע השנים הבאות ולהגיע איתה לצ'מפיונס ליג", מסרו השניים בהודעה רשמית. "אנחנו מקווים שהממשלה תאשר לנו לעבור לשחק באצטדיון האולימפי החדש שנבנה בלונדון לקראת האולימפיאדה". הצמד הוסיף כי ג'יאפרנקו זולה, מאמן הקבוצה, יישאר בתפקידו.

50 האחוזים הנוספים יישארו בינתיים בידיה של חברת האחזקות האיסלנדית CB הולדינגס, ש-70% ממניותיה שייכים לבנק האיסלנדי שטראומור. CB הולדינגס השתלטה על הקבוצה ביוני האחרון לאחר שהבעלים הקודם של ווסטהאם, ביורגפולר גודמונדסון, הפסיד הון עתק במשבר הכלכלי (כ-500 מיליון ליש"ט), וזאת לאחר שבנק לנדסבנקי, שבו היו לו מניות בשווי 41%, קרס.

לפני שסאליבן וגולד יגיעו לצ'מפיונס ליג, הם יאלצו להתמודד עם חובותיה של ווסטהאם, שמוערכים ב-80 מיליון ליש"ט.