כן פייט חברה לקרן סינית לפיתוח ה-CF102; המניה מזנקת 10%

החברה תקים עם הקרן חברה משותפת שתפתח את התרופה בסין, הונג קונג, מקאו וטייוואן

חברת הביומד כן פייט ביופרמה מסתערת על המזרח הרחוק. החברה הודיעה היום (ג') לבורסה, כי היא תצטרף לקרן מורנינגסייט אסיה (MAV), יחדיו הן יקימו חברה משותפת בהונג קונג אשר תפתח את התרופה של כן פייט - CF102.

החברה המשותפת תפתח את התרופה בסין, הונג קונג, מקאו וטייוואן. MAV תממן את עלויות הפיתוח של התרופה עד להשלמת ניסוי קליני שלב II, בהיקף של 7.5 מיליון דולר. לצורך כך, כן פייט הבטיחה לקרן שקיפות מלאה, קרי גישה לכל התוצאות והנתונים הקליניים והפרה-קליניים אשר יפותחו על ידי החברה המשותפת, וכן תהא לה זכות שימוש בכל הנתונים האמורים לכל מטרה אחרת. מצד שני, כל התוצאות שיתקבלו במהלך הפיתוח על ידי הסינים, ישמשו את כן פייט לרישום ושווק התרופה בארה"ב ובאירופה.

"מדובר בהסכם עם גוף ביוטכנולוגיה הנחשב בעולם לאחד מהגדולים והמובילים בתחום, אשר עוקב אחרי כן פייט והטכנולוגיה שלנו מזה 3 שנים והביע בהסכם זה את אמונו הרב בתרופת ה-CF102 ובפוטנציאל הרב שגלום בה", אמרה בתגובה פרופ' פנינה פישמן, מנכ"ל כן פייט.

תרופת ה-CF102 מיועדת לטיפול במחלות הכבד כדוגמת סרטן הכבד ודלקת נגיפית מסוג C, ולנשאי וירוס צהבת. למעלה מ-700 חולים השתתפו עד כה בניסויים קליניים שביצעה החברה בתרופה זו.

פישמן מעריכה כי שיתוף הפעולה עם הקרן הסינית יורחב בעתיד בשל "הפוטנציאל הרב הקיים בשוק הסיני לתרופת ה-CF102". היא הוסיפה כי ההערכות מדברות על כמעט חצי מיליון חולים בסרטן הכבד בסין ו-38 מיליון נשאים של וירוס הצהבת מסוג C. לדבריה, "נתונים אלו הם חלק מהסיבות בגללה מוכנה קרן Morningside להשקיע ולממן את הפיתוח המשותף של תרופת CF102".