אמיר באן וסאנדיסק ישלמו 377 אלף שקל לחבר בצוות הסטרטוספירה

גיל מוסק, לשעבר עובד אם סיסטמס וחבר בצוות הפיתוח של פרויקט הסטרטוספירה, יקבל מאמיר באן, ממייסדי אם סיסטמס, ומסאנדיסק כ-377 אלף שקל לסילוק התביעות ההדדיות ביניהם - כך נקבע בהסדר גישור בין הצדדים

גיל מוסק, לשעבר עובד אם סיסטמס (שנרכשה על-ידי סאנדיסק) וחבר בצוות הפיתוח של פרויקט ה"סטרטוספירה" (ששמו שונה בהמשך ל-4X), יקבל מאמיר באן (ממייסדי אם סיסטמס) ומסאנדיסק כ-377 אלף שקל לסילוק התביעות ההדדיות בין הצדדים - כך נקבע בהסדר גישור בין הצדדים.

באן ישלם למוסק 245 אלף שקל, ואילו סאנדיסק תשלם לו כ-56 אלף שקל בגין שווי החלק שעשוי היה מוסק לקבל לטענתו בחברה החדשה, Data Factory, אליה צפויות היו לעבור זכויות הקניין הרוחני בטכנולוגיה של הפרויקט. חלק זה היה מהווה פחות מ-1% ממניותיה. סאנדיסק גם תשלם 75 אלף שקל כהשתתפות בשכר-טרחת פרקליטו, עו"ד מיכאל בך.

מנכ"ל אם סיסטמס, דב מורן, שגם אותו תבע מוסק, לא חוייב לשלם דבר.

מוסק עבד באם סיסטמס בשנים 2000-2004, ולטענתו הוא הביא לפריצות-דרך באבטיפוס של פרויקט הסטרטוספירה, שעסק בפיתוח טכנולוגיה חדשה שמטרתה להגדיל משמעותית את יכולת האחסון של זיכרון Flash (המשמש בנגני mp3, מצלמות דיגיטליות, טלפונים סלולריים ועוד), מבלי להיזקק להגדלת החומרה.

מוסק תבע 3 מיליון שקל בטענה כי אם סיסטמס התחייבה להקים את חברת דאטא פקטורי, והוא אמור היה לקבל כ-20% ממניותיה, אך היא דחקה את רגליו מהפרויקט כדי לנשלו מזכויותיו.

באן הגיש תביעה שכנגד בסך מיליון שקל, בטענה כי תביעת הכזב של מוסק גרמה לו נזקים ופגעה בתמורה שהוא עצמו אמור היה לקבל במסגרת גישור בתביעה שהגיש נגד אם סיסטמס בטענה כי נישלה אותו מזכויותיו בפרויקט.

שתי התביעות הועברו לבית הדין לעבודה, וכעת השופטת חנה טרכטינגוט נתנה תוקף של פסק דין להסדר שהושג בפני המגשרת, עו"ד נורית אלון.