הפניקס מממשת ברווח אופציה לרכישת 3% ממניות ארזים

מניית ארזים זינקה בכ-440% מאז נחתם הסדר החוב בינה לבין הפניקס במארס 2009

קבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס , בניהול אייל לפידות, שבה לגלות עניין בחברת ארזים, שבשליטת מאיר גורביץ, ומקווה לשוב ולראות הכנסות מהשקעתה ההיסטורית בה. זאת בצל התאוששות המסתמנת בחברת הנדל"ן המניב מהמשבר שאיים בשיאו למוטט אותה.

הפניקס הודיעה היום כי תממש אופציה לרכישת 300 אלף מניות ארזים, כ-3% ממניות החברה, שניתנה לה במסגרת הסכם למחילת חוב, עליה סיכמה עם בעלי ארזים לפני פחות משנה. להפניקס, נציין, יש אופציות נוספות ל-750 אלף מניות ארזים. מחיר המימוש לאופציות סמלי, כך שהמימוש מניב להפניקס רווח מיידי של כ-4.7 מיליון שקל.

בדצמבר 2004, ימי הזוהר של ארזים בשווקי הנדל"ן במערב אירופה, העניקה הפניקס הלוואה לארזים בהיקף של 100 מיליון שקל בריבית שנתית של 5.25%. בסוף מארס 2009 הגיעו הצדדים להסדר לפיו מחקה ארזים את החוב, שהגיע כבר ל-133 מיליון שקל, באמצעות תשלום במזומן של כ-45 מיליון שקל, רכישת אג"ח ומתן אופציות למניותיה. הסדר חוב הפרטי בין שתי החברות הסב להפניקס הפסד בשורה התחתונה (לפי שעה). מאז זינקה מניית ארזים בכ-440%.

בהסדר החוב בין החברות ניתנה להפניקס אופציה לרכוש כמיליון מניות של ארזים בתוך שש שנים, במחיר מימוש סמלי של 10 אגורות למניה - הנחה של 97% על המחיר בבורסה דאז, ונמוך בכ-99% ממחיר הבסיס הבוקר בבורסה (15.8 שקל למניה). המחיר הנוכחי משקף לארזים שווי של כ-154 מיליון שקל.