איש העסקים הישראלי עופר פז נעצר בארה"ב בחשד למתן שוחד

פז, מנכ"ל ונשיא חברת פז לוגיסטיקה, הוא אחד מ-22 סוחרי נשק שנעצרו ע"י ה-FBI בחשד לעבירה על החוק האמריקני האוסר האוסר מתן שוחד לפקידים של ממשלות זרות כדי להשיג חוזים

איש עסקים ישראלי, עופר פז, 50, נעצר שלשום (ב') במבצע עוקץ בארה"ב, בחשד כי עבר על החוק האמריקני האוסר מתן שוחד לפקידים של ממשלות זרות כדי להשיג חוזים. פז נמנה עם קבוצה של 22 אנשי עסקים, אמריקנים ואחרים, שנעצרו על-ידי ה-FBI במהלך יריד למוצרי ציד וקליעה בלאס-וגאס.

בהודעה של משרד המשפטים האמריקני מתואר פז כ"נשיא ומנכ"ל של חברה ישראלית שמשמשת כסוכנת מכירות של חברות בתחום המוצרים הצבאיים ושירותי אכיפת חוק". פז הוא מנכ"ל ונשיא חברת פז לוגיסטיקה מרחוב התעש 20 בכפר-סבא.

עובדת עם כל הגדולות

פקידה בחברה, שסירבה להזדהות, אמרה הבוקר (ד') ל"גלובס" כי היא מודעת לידיעות על מעצרו של פז, אך אינה מוסמכת להגיב עליהן. היא טענה כי בכירי החברה אינם זמינים לדבר.

לפי האתר של פז לוגיסטיקה, החברה הוקמה ב-1983 על-ידי תת-אלוף (מיל.) מיכה פז ז"ל, כדי "לקדם שיתוף-פעולה בין התעשיות הביטחוניות בישראל לתעשיות הביטחוניות בארה"ב".

לפי האתר, "פז לוגיסטיקה מספקת שירותי ייעוץ, וניהול שיווק ליצרנים אמריקנים ואירופים מובילים, ומשמשת להם משרד קדמי לצרכי פיתוח עסקי, ניהול פרויקטים, שיווק ותמיכה במוצריהם ובפעילויותיהם בישראל".

החברה אומרת כי לקוחותיה העיקריים הם צה"ל ומערכת הביטחון, וכן מטיילים, שייטים ואנשי שטח. מבין התעשיות הביטחוניות מונה פז לוגיסטיקה כלקוחות את כל ה"גדולות": תע"א, תעש, רפאל, תדיראן תקשורת, תדיראן מערכות, אל-אופ, אלביט ונייס מערכות.

150 סוכנים

ההודעה אומרת כי המעצר הוא תוצאה של החקירה הגדולה ביותר בתולדות ה-FBI בתחום החוק שאוסר מתן שוחד לפקידים של ממשלות זרות. כ-150 סוכני בולשת השתתפו במבצע, שהקיף כ-10 ערים בארה"ב ושלח שלוחות אפילו ללונדון.

חבר מושבעים מצא כי יש מקום להאשים את העצורים בקשירת קשר למתן שוחד לשר ההגנה של מדינה באפריקה. למעשה, "השליחים" של שר ההגנה היו סוכני FBI, ושום מדינה אפריקנית אינה מעורבת בפרשה.

לפי הודעת משרד המשפטים, החשודים הסכימו לשלם לסוכן כביכול לשר ההגנה 20% מהעמלה שלהם על עסקה בשווי 15 מיליון דולר לציוד המשמר הנשיאותי של אותה מדינה, שלא היתה ולא נבראה.

בין העצורים גם שניים בעלי שמות ישראלי-ם, אם כי לאומיותם לא צוינה בהודעה של משרד המשפטים: יוחנן (יוחי) כהן, 47, מנכ"ל של חברה מסן פרנסיסקו שמייצרת ציוד ביטחוני, לרבות אפודי מגן; וחיים גרי, 50, מנורת' מיאמי-ביץ', פלורידה, נשיא חברה שמשמשת כסוכנת מכירות של חברות שמתמחות במוצרים צבאיים.