הרשתות העצמאיות רשמו בחודש דצמבר 2009 גידול בנתח השוק שלהן, וזאת על חשבון הרשתות הגדולות
שופרסל ו
רבוע כחול - כך עולה מנתוני
נילסן שהגיעו לידי "גלובס".
נתח השוק של הרשתות העצמאיות גדל מ-24.2% בחודש נובמבר 2009 ל-24.8% בחודש דצמבר. הרשתות העצמאיות כוללות את רשת רמי לוי שיווק השקמה, יינות ביתן, מחסני כמעט חינם, קו-אופ ישראל, ויקטורי ועוד.
לפי נילסן, כלל שוק מוצרי הצריכה השוטפת (FMCG) רשם בשנת 2009 צמיחה של 1.5% בלבד והסתכם ב-32.66 מיליארד שקל. הערכת גודל השוק מתבססת על פאנל צרכנים הכולל משפחות יהודיות בלבד, ולפיכך גודל השוק אינו כולל את המכר בקרב האוכלוסייה הערבית בארץ.
קצב הצמיחה הכספי הנמוך, המקביל לעלייה כמותית דומה, מעיד על העובדה ש-2009 התאפיינה בסטגנציה במחיר הממוצע של המוצרים.
נתח השוק של שופרסל, הרשת הראשונה בגודלה בישראל, ירד מ-36.8% בחודש נובמבר ל-36.1% בחודש דצמבר 2009. גם נתח השוק של רבוע כחול, הרשת השנייה בגודלה בישראל, ירד מ-20.4% בחודש נובמבר 2009 ל-20% בחודש דצמבר.
המינימרקטים הפרטיים שמרו על כוחם, ונתח השוק שלהם נותר 10.7%. גם רשת חצי חינם שמרה על כוחה עם נתח שוק של 5.4%.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.