אלביט מערכות ראייה ממנה מנכ"ל שני תוך פחות משנה

גל ברק יחליף את רן אייזנברג, שמונה רק לפני חודשים ספורים ■ לאחרונה העבירה מבטח שמיר 1.2 מיליון ד' להבטחת הפעילות

משחק הכיסאות של הנהלת EVS נמשך. חודשים ספורים לאחר מינוי רן אייזנברג למנכ"ל, הוא מפנה את מקומו לטובת גל ברק שימונה למנכ"ל החדש של החברה. אייזברג ימשיך לכהן בתפקיד יו"ר החברה, אליו מונה לפני כחודשיים. אייזנברג החליף בתפקיד היו"ר והמנכ"ל את דוד גל, שפרש בתחילה מתפקיד המנכ"ל ולאחר מכן גם מתפקיד היו"ר.

בעלת המניות הגדולה ב- EVS היא מבטח שמיר של מאיר שמיר. EVS , ששמה המלא הוא אלביט מערכות ראייה, מפתחת ומייצרת מערכות אופטיות וקוליות לבחינת איכות, שמיועדות להגברת היעילות בייצור ושיפור איכות המוצר. החברה נסחרת "מעבר לדלפק" בארה"ב, לפי שווי שוק של פחות מ-4 מיליון דולר.

"ההאטה פגעה במגזרי היעד"

לברק, המנכ"ל החדש, יש ניסיון בפעילות עסקית בינלאומית והוא ניהל בעבר בין היתר את פעילות HP -סאיטקס באמריקה. "זה לא סוד שההאטה הכלכלית העולמית פגעה במיוחד במגזרים שאליהם EVS פונה", אמר ברק. "עם זאת, החברה היא מובילה עולמית בתחום, ולאחרונה היא קיבלה מימון שאמור להבטיח את עתידה בטווח הקצר ולאפשר לה להתמודד עם היעדים ארוכי הטווח".

המימון אליו מתייחס ברק הוא השקעה בסך 1.2 מיליון דולר מצד מבטח שמיר, שהועברה ל- EVS בסוף נובמבר, לאחר דיונים ארוכים. בתחילה דיווחה החברה שבניגוד לדיווחים קודמים, מבטח שמיר לא תעביר ל- EVS מימון, עובדה שהייתה גורמת לכך שהנכסים שברשות EVS לא יספיקו להון החוזר ולהוצאות ההוניות שלה לתקופה של שנה. אולם לבסוף הוסכם על העברת המימון, לצד הסכם שדחה את תשלום החוב של EVS לבנקים בארבע שנים. בעקבות המהלך תחזיק מבטח שמיר ב-47.4% ממניות EVS .

מבטח שמיר נכנסה להשקעה ב- EVS ב-2005, כשרכשה מניות מבעלי המניות הקיימים, ובמקביל הונפקו לה מניות נוספות. מחיר המניה בעסקה היה 50 סנט, לעומת כ-7 סנט למניה היום. מי שכיהן אז כיו"ר החברה היה ניר אלון, שהכיר את מאיר שמיר מעולם הכדורגל: הוא שיחק בקבוצת הפועל פתח תקווה, ששמיר היה הבעלים והספונסר שלה. אלון מחזיק, נכון למאי 2009, ב-6% מ- EVS והוא גם מכהן בדירקטוריון החברה.