סיכום 2009 בפלח רכבי היוקרה: שם המשחק - "לעודד נאמנות"

התחרות בפלח רכבי היוקרה סוגרת שנה סוערת - אחד הפלחים התחרותיים ביותר בשוק הרכב הישראלי ■ הסיבה המרכזית היא הרווחיות הגבוהה של היבואנים, סיבה נוספת היא שהמכירות הן אישיות וממוקדות ■ מי הובילה את הדירוג, ובאילו מותגים חלה ירידה במעמד?

פלח רכבי היוקרה הוא אחד התחרותיים ביותר בשוק הרכב הישראלי. הסיבה המרכזית היא כמובן הרווחיות הגבוהה של היבואנים. סיבה נוספת היא שהמכירות הן אישיות וממוקדות: בישראל רשימה ידועה ומוגבלת של כמה אלפי לקוחות פוטנציאליים שרוכשים כלי רכב חדשים ב-70 אלף דולר ומעלה.

לפיכך, מתנהל על כל אחד מהם מאבק פרטני. שם המשחק הוא "לעודד נאמנות למותג שלך, ולערער נאמנות למותגים מתחרים". זירת משחק שיווקית זו הייתה סוערת והפכפכה גם ב-09'.

1. מכוניות הדגל

פלח מכוניות הפאר הגדולות קטן אך חשוב מאוד ליבואנים, כיוון שהוא מנייד טייקונים וחברי אליטות עם פרופיל ציבורי גבוה. לכן, כל מכירה כזו "מייצרת" מכירות לוואי בחוגים הנכונים.

ב-09' הובילה את הדירוג סדרה 7 החדשה של ב.מ.וו, שנהנתה מאפקט "הילד החדש בשכונה", ויצרה גל מאסיבי של שדרוגים בקרב לקוחות 7 היוצאת והמתחרים.

7 מכרה ב-09' 139 יחידות וכמעט 60% מהן היו של דגמי 740 ו-750 הבכירים. את המקום ה-2 תפסה המובילה המסורתית מרצדס S קלאס עם 80 יחידות, במקום ה-3 אאודי A8 בשנתה האחרונה עם 30 יחידות, ואחריה לקסוס LS עם 23 יחידות, ויגואר XJ עם 9.

2. סאלון בינוניות

מכירות מכוניות היוקרה בגודל בינוני נשלטו גם ב-09' ע"י שלישיית הגרמניות המוכרות, אך כמה מותגים צעירים החלו מכרסמים בהדרגה במעמדן.

מובילת הפלח הייתה E קלאס של מרצדס, שסיימה את 09' עם 281 יחידות, לא כולל 129 יחידות נוספות שנמכרו למוניות. את המקום ה-2 תפסה A6 של אאודי עם 220 מכירות, ובמקום ה-3 ב.מ.וו סדרה 5 עם 209 יחידות בשנתה האחרונה בשוק.

וולבו S80, שהובילה בעבר, סיימה עם 155 מכירות, ואילו לקסוס GS המשיכה לצבור מומנטום עם 131 יחידות. קדילק CTS סיימה עם 83 יחידות, אינפינטי G370 רשמה כניסה מכובדת לטבלה בשנתה הראשונה בישראל עם 59 יחידות, ויגואר XF ניצבת בטבלה עם 44 יחידות.

3. קומפקטיות

פלח זה התפצל בשנה שעברה לשני תת-סגמנטים: מכוניות שנמצאות בסביבת המחיר ה"טבעית" שלהן, באזור 260 אלף שקל פלוס; ומכוניות שמחירן צלל לאזור ה-200 אלף שקל כדי ללכוד לקוחות ציים.

A4 של אאודי הובילה את פלח הפרימיום ה"טבעיות" עם 237 מסירות; ולאחריה ב.מ.וו 3 עם 195 יחידות; מרצדס C קלאס עם 134 יחידות, לא כולל כ-350 מכוניות C שנמכרו למוניות; ולקסוס IS שהתברגה לחבורת הצמרת עם 108 יחידות.

בפלח ה"מוזלות" שלטה וולוו S60, שחיתוך המחיר האגרסיבי הקפיץ את מכירותיה לנתון מדהים של 770 יחידות בשנתה האחרונה בשוק. ביואיק לה-סייבר, שנמכרה במחירי סוף עונה, מכרה 301 מכירות מכובדות; ואלפא 159, שעשתה את אותו תרגיל תמחור של S60, זינקה ל-189 מכירות.

4. ג'יפים

פלח ג'יפי היוקרה זכה בשנה שעברה לתת-סגמנט חדש של "ג'יפי יוקרה קומפקטיים", שנשלט ללא עוררין ע"י אאודי Q5 שמכרה 305 יחידות.

לשם השוואה, וולוו XC60, שתפסה את המקום השני, הסתפקה ב-177 יחידות. בכלים הגדולים יותר התנהל קרב צמוד בין ב.מ.וו X5, שהוביל עם 129 יחידות, ואאודי Q7 שסיימה עם 123 יחידות. ההובלה של X5 גדלה אם מוסיפים עוד 55 מכירות של האח הספורטיבי X6.