איתות חיובי למשק: מכירות רשתות השיווק עלו ב-0.6% בדצמבר

זאת לאחר עלייה של 0.5% בנובמבר ו-0.4% באוקטובר ■ הנתונים תומכים בהערכת בנק ישראל לקפיצה בצריכה הפרטית השנה

אינדיקציה נוספת לשיפור בצריכה הפרטית בישראל: מכירות רשתות השיווק עלו ב-0.6% בחודש דצמבר (נתוני מגמה, בהשוואה לחודש הקודם), לאחר עלייה של 0.5% בנובמבר ו-0.4% באוקטובר - כך עולה מנתונים שפרסמה היום (ה') הלמ"ס.

ברבעון האחרון של 2009 נרשמה עלייה של 6.3% בסך המכירות ברשתות השיווק ועלייה של 8% במכירות ברשתות המזון.

הצריכה הפרטית מהווה יותר מ-40% מסך צמיחת התמ"ג בישראל, כך שהנתונים על התאוששות הצריכה הפרטית עולים בקנה אחד עם הציפיות להאצת הצמיחה במשק. באחרונה העלה בנק ישראל את תחזית הצמיחה במשק ל-3.5% בשנת 2010 (לעומת 2.5% בתחזית הקודמת), כאשר בתחזית המעודכת בולטת התחזית של הבנק לצריכה הפרטית השנה. להערכת הבנק, זו צפויה לעלות ב-4.8% השנה - ולא ב-1.1% כפי שהעריך בתחזית הקודמת.

2009 היתה שנה מעורבת לרשתות השיווק. מחד, סך המכירות בשנה זו עלה ב-3.1%, התמתנות לעומת עלייה של 4.6% ב-2008. מאידך, מכירות המזון עלו ב-2.8% ב-2009, האצה לעומת עלייה של 2.3% בשנת 2008.