מוביקסל קונה את 724 Solutions ב-20-30 מיליון דולר

מוביקסל חיפשה חברה מקומית, אבל לדברי המנכ"ל אמיר אהרוני, "בישראל כל אחד רוצה להצליח לבד" ■ עתה, עם הרכישה, היא תגיע ליעד שהציבה לעצמה: מכירות של 50 מיליון דולר

עם התבגרות ההיי-טק המקומי, הולך ונעשה מרכזי יותר אלמנט הצמיחה באמצעים אקסוגניים, כלומר מיזוגים ורכישות. נכון שהמנטאליות המקומית היא לרוץ ולהימכר ולא לקנות, אבל לפחות בחלק מהמקרים, בתחומים בהם השוק כבר בוגר ויש הזדמנויות, ישנם ניצנים של שינוי.

בתחום הטלקום למשל, לפני שבוע סיבידיה קנתה את ECTel , והשבוע מבשרת מוביקסל, שמספקת פתרונות מולטימדיה לחברות הסלולר, על רכישת חברת 724 Solutions האמריקנית.

במוביקסל לא פירטו את תנאי העסקה, אולם לפי הערכות היקפה הוא 20-30 מיליון דולר, כאשר מיליוני דולרים בודדים ישולמו במזומן והשאר במניות של החברה הממוזגת.

עבור מוביקסל, אותה הקימו בשנת 2000 יהודה אלמליח ואמיר אהרוני, שמשמש כמנכ"ל שלה, אין זו הרכישה הראשונה. החברה קנתה בתחילת 2007 את נכסי חברת אדאמיינד מקבוצת אמבלייז תמורת כ-5.5 מיליון דולר.

מוביקסל שנבחרה כאחת החברות המבטיחות של "גלובס" לשנת 2009, ראתה את הרכישה הזו מגיעה. בראיון עם אהרוני לפני ארבעה חודשים, הוא אמר ל"גלובס" כי "אנחנו מחפשים עוד חברה בסדר גודל שלנו, שתקפיץ אותנו למכירות של 50 מיליון דולר. לצערי, בישראל כל אחד רוצה להצליח לבד.

"בשנה האחרונה ניסינו לרכוש שתי חברות ישראליות, אבל זה לא קרה. היום אנחנו נמצאים בתהליך מובנה עם בנקאי השקעות גם מחוץ לישראל".

סינרגיה בעולם התוכן הסלולרי

הרכישה הנוכחית אכן תקפיץ את החברה הממוזגת לסדרי הגודל אליהם שאף אהרוני, מאחר שמוביקסל סיימה את 2009 עם כ-25 מיליון דולר ו- 724 Solutions עם סכום מעט נמוך יותר.

את המימון לעסקה יכולה מוביקסל להשיג מהקופה שלה, בה היו בסוף 2008 כ-15 מיליון דולר ואולי גם מגיוס נוסף שתבצע. עד היום החברה גייסה 29 מיליון דולר מהקרנות אייפקס אירופה, אינטל קפיטל, SMAC Partners וכן קומברס, שמחזיקה בה עדיין באחוזים בודדים.

את ההיגיון מאחורי העסקה מסבירה מוביקסל בשידוך בין שתי החברות, שיספק סינרגיות בעולם התוכן הסלולרי. החברה הנרכשת תספק תשתית קישוריות לאינטרנט מהתקנים הסלולריים ואילו מוביקסל מבצעת אופטימיזציה של תוכן מולטימדיה, כך שיתאים לסביבה הסלולרית.

"הפתרון המשותף יענה על האתגרים של מפעילים סלולריים בטיפול יעיל בזינוק תנועת הנתונים", כותבת מוביקסל בהודעה לעיתונות. אהרוני הוסיף כי "השילוב של מומחיות וטכנולוגיות בין מוביקסל ל- 724 Solutions , מציב אותנו כך שנוכל לטפל בבעיה זו ונאפשר למפעילים סלולריים לשפר את ההחזר על ההשקעה שלהם בתשתית". החברה הממוזגת תעסיק כ-200 עובדים.