"פרוטליקס היא טבע הבאה; המניה תזנק ב-100%"

מעניקים לפרוטליקס המלצת קנייה עם מחיר יעד של 15 דולר, מחיר הגבוה בכ-100% ממחירה כיום ■ כלכלני הלמן-אלדובי: השוק מתמחר כיום את ההערכות להצלחת עסקת הגושה של החברה, אולם אינו משקף את הערך הנוסף הגלום בפלטפורמה הטכנולוגית של החברה

"פרוטליקס היא ה'טבע' הבאה", כך בוחרים הבוקר (א') לפתוח במחלקת המחקר של בית ההשקעות הלמן-אלדובי את תחילת הסיקור שלהם את חברת פרוטליקס . נזכיר כי ביוסל מחזיקה 19% בפרוטליקס.

בהלמן-אלדובי מעניקים למניית פרוטליקס הנסחרת בנאסד"ק המלצת קנייה עם מחיר יעד של 15 דולר, מחיר הגבוה בכ-100% ממחירה כיום. הסיבה המרכזית: כלכלני מחלקת המחקר טוענים כי השוק מתמחר כיום את ההערכות להצלחת עסקת הגושה של החברה, אולם אינו משקף את הערך הנוסף הגלום בפלטפורמה הטכנולוגית של החברה.

בבית ההשקעות מאמינים כי השוני המהותי שחל באופי החברה לאחר החתימה על הסכם השיווק עם פייזר הוא שתזרים המזומנים מהעסקה בשנים הקרובות יאפשר לפרוטליקס לנתב משאבים גבוהים מבעבר לטובת המשך הניסויים ולהגדיל את היקף העסקאות של תרופות העתידיות. היקף המזומן בקופה מראה כי החברה איננה נתונה לסכנה קיומית, להבדיל מחברות פיתוח בראשית דרכן. כמו כן, החברה מתמקדת בשוק הצומח של ה-BioSimilars על בסיס פלטפורמה מוכחת, המגלמים שניהם סיכון נמוך יותר מפיתוח תרופות חדשות לחלוטין.

הערכת השווי של בית ההשקעות מעניקה לפרוטליקס שווי של 1.3 מיליארד דולר ומבוססת על היוון התגמולים העתידיים מתרופת הגושה בתוספת השווי הניתן לפלטפורמה עצמה, ע"י היוון עסקאות פוטנציאליות עתידיות שיכולות לנבוע מפיתוח של חלבונים נוספים. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת ביטוי חלבונים תרופתיים בתאי צמח הגדלים בתרביות באמצעות מערכות ביו-ריאקטורים המאפשרות ייצור מסחרי יעיל של חלבונים מורכבים.

כיום עובדת פרוטליקס על פיתוחים נוספים מעניינים לשנים הקרובות, ביניהם תרופה למחלת הפברי (השוק מוערך בכ-700 מיליון דולר בשנה) ומולקולה נגד TNF (שייעודה להוות תחליף לתרופת Enbrel). שני הפיתוחים הללו נמצאו בשלב הניסויים בבעלי חיים במהלך 2009 כאשר לגבי המשך הניסויים צפויה החברה לדון עם ה-FDA במהלך 2010.