יורו ישראל יטפל בתקציב הפרסום של אגד

המשרד טיפל בשנים האחרונות בתקציב יחסי הציבור של אגד ובפרסום של החברות-הבנות ■ תקציב הפרסום של אגד מטופל מזה מספר שנים בידי אליקים-הרמן

קבוצת ארד תקשורת (כיום יורו ישראל) מחזקת את אחיזתה בתקציבי אגד: ל"גלובס" נודע כי יורו ישראל תטפל בתקציב הפרסום של החברה. בחברה מבהירים כי מדובר בפרסום של הקמפיין הנוכחי, שצפוי לעמוד על 3 מיליון שקל.

תקציב הפרסום של אגד מטופל מזה מספר שנים במשרד הפרסום אליקים-הרמן, שזכה בו בשנת 2006 בתום מכרז ארוך ומתוקשר שעורר הרבה מאוד ביקורת מצד משרדי הפרסום בענף.

בתחילת 2005 הוחלט באגד על הוצאת התקציב למכרז. בעקבות זאת נשלחו מכתבי הזמנה ל-10 משרדי פרסום שונים. המשרדים שאליהם נשלחו אז מכתבים היו בין היתר פובליסיס-אריאלי, גליקמן-נטלר-סמסונוב, פוגל-אוגלבי, זרמון-גולדמן, רגב-קויצקי, יורו תל-אביב, פרסום פלד, ברוקנר-נטע-יער, אליקים-רגב (היום אליקים-הרמן בעקבות שינויי בעלות) ודרורי-שלומי.

הכוונה היתה לקיים סבב שיחות היכרות עם המשרדים ובסופו לבחור 6 שיתבקשו להציג פרזנטציות קריאייטיב. על רקע ההערכות בענף כי התקציב יועבר לאליקים-רגב, רבים מהמשרדים לא הסכימו להשתתף, ובסופו של דבר הציגו פרזנטציות ברוקנר-נטע-יער, גליקמן-נטלר-סמסונוב (שפרש בהמשך מהמכרז) ואליקים-הרמן. באותה תקופה שימש אליקים כמשרד הפרסום של החברות-בנות של אגד.

מי ששימש עד תקופת המכרז כמשרד הפרסום של אגד היה פוגל-אוגילבי. מרגע ההודעה לפוגל ועד בחירת המשרד החדש עברה שנה, שבמהלכה עשה עבור אגד את הפרסום בפועל ארד תקשורת, שהיה עד אז משרד יחסי הציבור של החברה. עם זכייתו של אליקים בתקציב הוא קיבל לידיו בנוסף ליחסי הציבור את הטיפול בתקציב הפרסום של החברות-הבנות.

באותה תקופה היה הפרסום חלק מינורי בקבוצת ארד, שעיקר התמחותה היה כזכור יחסי ציבור. אבל מאז חלו שינויים במבנה הבעלות בארד: הקבוצה התמזגה עם משרד הפרסום יורו ישראל והפכה לחלק הדומיננטי שבו. עתה, כאמור, עובר לידיה מלוא תקציב הפרסום, כשהשלב הראשון בפעילותה הוא יצירת שפה תקשורתית חדשה.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי ב-2009 פרסמה קבוצת אגד בהיקף של 3.5 מיליון דולר, וב-2008 היא פרסמה בהיקף של כ-6 מיליון דולר במחירי מחירון.

מאגד נמסר בתגובה: "אגד לא מסר את תקציב הפרסום שלו ליורו ישראל, אלא עורך עם משרד הפרסום הזה מסע החדרה לשפה תקשורתית חדשה שעוצבה בשיתוף המשרד. המכרז על תקציב הפרסום ייערך בבוא העת, ומשרדי הפרסום יוכלו ליטול בו חלק".