רשות המסים נותנת פתח להבאת כסף מחו"ל תוך מתן חסינות פלילית

נסרדישי: רשות המסים שוקלת לצאת ב-2010 במהלך חד-פעמי, במסגרתו תפעל ועדת סמנכ"לים ברשות שאליה יתנקזו בקשות ל"העלאת" כסף לישראל ■ נשיא לשכת רו"ח, יגאל גוזמן: "הזיגזג באוצר עולה מיליארדים"

רשות המסים נותנת פתח להבאת כסף מחו"ל, תוך מתן חסינות פלילית - כך גילה מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, במפגש שנערך היום (א') בין רשות המסים ללשכת רואי החשבון.

לדברי נסרדישי, הרשות הגיעה למסקנה כי הליך הגילוי מרצון, במסגרתו מגיעים אנשים ביוזמתם ומספרים על העלמות מס, לא עולה יפה. לדבריו, במשרד האוצר הוחלט שלא לאפשר מהלך של "חנינת מס"; לעומת זאת, הרשות שוקלת לצאת ב-2010 במהלך חד-פעמי, במסגרתו תפעל ועדת סמנכ"לים ברשות המסים שאליה יתנקזו בקשות ל"העלאת" כסף לישראל.

לדבריו, באותם מקרים תינתן חסינות פלילית, אך לא תהיה הקטנת מס. הבקשות יידרשו לעמוד בקריטריונים שונים, והוועדה תקבע אם מדובר בכסף "ישן" או "חדש" ומה הסיבה לכך שהכסף נמצא בחו"ל. במקרים מסויימים, אמר נסרדישי, יינתנו הקלות.

בהתייחס למלחמה בפשע המאורגן אמר נסרדישי כי "המלחמה בפשע המאורגן זה לא רק לקחת את הפושעים ולאסור אותם. העסקים שלהם בחוץ פורחים ומשגשגים, ותפקיד רשות המסים הוא להילחם בפן הכלכלי שלהם".

בהתייחס לנושא החשבוניות הפיקטיביות ולמלחמה בתופעה אמר נסרדישי כי 70% מכוח-האדם הפלילי ברשות המסים עוסק בנושא זה. לדבריו, היחידה המיוחדת במס הכנסה שתעסוק בפשע המאורגן תמנה 66 תקנים.

כן אמר נסרדישי כי בכוונתו להוביל פישוט במנגנון הטבות מס בהפקדות לקופות גמל, כך ש"לא יהיה מצב שרק 5 אנשים מבינים את זה". לדבריו, בכוונתו לשתף את ההסתדרות ושוק ההון במהלך הזה.

נשיא לשכת רואי החשבון, יגאל גוזמן, אמר כי "הזיגזג באוצר עולה מיליארדים". לדברי גוזמן, "באוצר מעבירים רפורמות כדי לרצות גחמות של כל מיני אנשים באוצר. אחרי זה אומרים לנו בחדרי-חדרים שיש טעויות, ואנשים בינתיים מוציאים מיליונים על שדרוג תוכנות".

לדבריו, על-פי הערכת לשכת רואי החשבון, הנזק כתוצאה מהמעבר המהיר למע"מ של 16% מסתכם בכ-3 מיליארד שקל. מאחר שמדובר בהוצאות מוכרות, האוצר יספוג סדר גודל של 1 מיליארד שקל, "כך שלא ברור למי זה נחוץ".