וול סטריט ננעלה בעליות שערים בסיומו של יום תנודתי

גלובס tv נתוני מכירות הבתים הקיימים לחודש דצמבר הצביעו על ירידה של 16.7% בדצמבר ל-5.45 מיליון יחידות לעומת צפי לירידה ל-5.9 מיליון יחידות ■ אפל צפויה לדווח לאחר הנעילה על רווח של 2.07 דולר למניה

וול סטריט ננעלה הלילה (ב') בעליות שערים ביום מסחר תנודתי. לאחר נתון מכירות הבתים הקיימים, שהצביע על צניחה בלתי צפויה של 16.7%, ירדו המדדים כשמדד הנאסד"ק אף מבקר בטריטוריה האדומה. לאחר מכן, במהלך יום המסחר, צברו המדדים מומנטום ונסחרו בעליות שערים, שנחלשו קמעה בשעת המסחר האחרונה לפני הנעילה חיובית כאמור.

החלטת ריבית של הפדרל ריזרב ונאום "מצב האומה" של אובמה - כל אלו יתפסו את אור הזרקורים השבוע וליוו גם היום את המסחר. בנוסף, 12 חברות במועדון הדאו ג'ונס היוקרתי ו-130 חברות במדד ה-S&P 500 ידווחו על תוצאותיהן הרבעוניות. כמו כן, סין עשויה לשוב ולהבהיל את השווקים אם בייג'ינג תרמוז שהיא מתקרבת להעלאת ריבית.

כאמור, וול סטריט נפלה בחדות ביום ו', בין היתר על רקע התוכנית החדשה של הנשיא אובמה להטלת מגבלות על הבנקים. "אני חושב שהנפילה ביום ו' היתה מוגזמת ולדעתי, הטלת מגבלות כאלו על הבנקים לא תעצור את ההתאוששות הכלכלית או את השיפור ברווחים בשווקים המתפתחים", אמר לי ג'ין-וו מ-Mirae Asset Securities שבסיאול.

ובתוך כך, חברות פיננסים הנתונות ללחצים מוושינגטון, חתכו את התגמולים ברבעון הרביעי. גולדמן זאקס, JP מורגן ו-מורגן סטנלי שמו בצד 39.9 מיליארד דולר כתשלומים ב-2009, לעומת סכום שיא 44.7 מיליארד ב-2007, וזאת לעומת צפי האנליסטים ל-46.1 מיליארד דולר.

האם הדרך למינויו של ברננקי לקדנציה שנייה סלולה?

כהונתו השנייה של יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, ככל הנראה תאושר השבוע בסנאט, לאחר שהסנאטור הרפובליקני מיץ' מקונל אותת כי הוא יתמוך בברננקי לקדנציה נוספת. תמיכתו של מקונל סוללת את דרכו של ברננקי לכהונה שנייה ומסירה דאגה לא פשוטה מעל ראשם המשקיעים בוול סטריט. שני חברי סנאט מהמפלגה הדמוקרטית הודיעו ביום שישי כי יתנגדו לתקופת כהונה שנייה לברננקי, מכיוון שהחששות לגבי מצב הכלכלה עומדים להיות נושא מפתח בבחירות לקונגרס. השניים הצטרפו למספר גדל והולך של סנאטורים שהודיעו כי יצביעו נגד מינויו של ברננקי לתקופת כהונה נוספת. עם זאת, הבעת תמיכתו של מקונל טורפת את הקלפים. מקונל אמר לתוכנית "פגוש את העיתונות" ברשת NBC האמריקנית, כי "הוא (ברננקי) יקבל תמיכה משתי המפלגות ואני צופה שמינויו יאושר".

"המבחן החשוב ביחס לוול סטריט לשבוע הקרוב הוא מבחן מדד ה-VIX, או 'מדד הפחד'. זאת, בייחוד לאור העובדה שהוא חצה קצת כלפי מעלה את הממוצע הנע ל-200 יום המחושב עליו. חציה כזו לא התרחשה מאז ספטמבר 2008, אז זינק ה-VIX אל אזור ה-80, אזור שסביר להניח שלא יראה את ה-VIX עוד שנים ארוכות", אומר זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס".

"ההערכה שלנו, ומדובר בהערכה שצריכה לקבל אישור טכני, שמכיוון שמדובר בפחד שאין לו סיבה משמעותית - לא התפרסם נתון 'קטלני' למרות שנתקלנו בשם רוביני השבוע - יש סיכוי שנראה היפוך לירידות החדות והשוק יתקן את חלקן. אם זה יקרה, זה צריך לקרות מהר, אחרת תתבסס כאן מגמת ירידה הנובעת מפריצת רמות תמיכה של המדדים. בכל הקשור ל-VIX, בשלב ראשון נרצה לראות אותו יורד מ-26. היה וימשיך לעלות בתחילת השבוע ולא ירד מ-26, נקבל איתות לכך שהפחד השתלט", מסכם סגל.

מכירות הבתים הקיימים התרסקו ב-16.7% בדצמבר

נתוני מכירות הבתים הקיימים לחודש דצמבר, אשר פורסמו ב-17:00 שעון ישראל, הצביעו על ירידה של 16.7% בדצמבר ל-5.45 מיליון יחידות. קונזצנזוס הכלכלנים היה לירידה מתונה יותר ל-5.9 מיליון יחידות מ-6.54 מיליון בנובמבר.

הירידה החודשית הנוכחית היא החדה ביותר מאז החלו בפרסום נתוני מכירות הבתים ב-1968. עם זאת, המכירות בדצמבר 2009 עלו בכ-15% לעומת המכירות בדצמבר 2008. מחיר הבתים החציוני עלה ל-178.3 אלף דולר, עלייה של 1.5% לעומת החודש המקביל ב-2008. נקודת האור בדיווח הנוכחי: זוהי עליית המחירים הראשונה בהשוואה לשנה קודמת מאז תחילת המשבר הפיננסי הנוכחי באוגוסט 2007.

דו"ח אפל יפורסם לאחר נעילת המסחר

לאחר נעילת המסחר, אפל צפויה לדווח על רווח של 2.07 דולר למניה עבור הרבעון הפיסקלי הראשון של 2010, לעומת 1.78 דולר למניה ברבעון המקביל, וטקסס אינסטרומנטס - על רווח של 49 סנט למניה ברבעון הרביעי, אל מול 21 סנט למניה ברבעון האחרון של 2008.

ענקית הקמעונאות וול-מארט הודיעה אמש (א') על כוונתה לפטר 11,200 עובדים בחטיבת המחסנים Sam's Club, הפרושים ברחבי ארה"ב. המהלך של וול-מארט נועד להגדיל את היקף המכירות של Sam's Club ומגיע בנוסף להחלטה לסגור עשרה מחסנים המעסיקים 1,500 עובדים.

צורן צפויה לדווח מחר על הפסד של 3 סנט למניה ברבעון הרביעי, לעומת הפסד של 21 סנט למניה ברבעון המקביל. סיליקום תדווח גם כן, אך צפי האנליסטים לא היה זמין.

טבע הודיעה כי מנהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA) נתן אישור טנטטיבי לתרופת ה-Femara לטיפול בסרטן השד. לתרופה המקורית של נוברטיס מכירות שנתיות של כ-556 מיליון דולר בארה"ב.

הפיטורים בקומברס , עליהם דובר עוד בחודש אוגוסט, יוצאים לדרך. חברת ההיי-טק שמשרדיה ממוקמים ברמת החי"ל בת"א תפטר בחודש הבא כ-500 עובדים, קרי כ-12% ממצבת כוח האדם שלה. יהיה זה סבב הפיטורים הרביעי בחברה מאז שהחל המשבר הכלכלי האחרון.

אלביט מערכות הודיעה כי תרכוש יתרת מניות אזימוט תמורת כ-173 מיליון שקל. בנובמבר רכשה אלביט מערכות כ-19% מאזימוט והיום היא משלימה את רכישת יתרת המניות.

על אף הירידות האחרונות במניית אורמת טכנולוגיות , כלכלני ברקליס קפיטל העלו את מחיר היעד שלהם למניה ל-38 דולר לעומת מחיר קודם של 35 דולר למניה תוך שהם משמרים לה המלצת "תשואת שוק". בברקליס ציינו כי הם בטוחים בהצלחת הפרוייקטים של החברה. המנייה סגרה ביום ו' האחרון את המסחר בוול סטריט ברמה של 35.37 דולר - רמה הנמוכה בכ-7.5% ממחיר היעד החדש.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]