עם חוב של מעל מיליארד וחצי שקל: ב. יאיר חוזרת לגייס אג"ח

לחברה 5 סדרת אג"ח שונות לא מדורגות, הנסחרות ברמות מחירים שונות בהתאם לביטחונות שחלקן העניקו ■ תשואות האג"ח נעות בין 5.5% ל-15%

אחרי שהשוק החוץ בנקאי נפתח לשורה הראשונה של אג"ח מדורגות, גם חברות מהשורה השנייה של אג"ח לא מדורגות מנסות את מזלן. ב. יאיר, חברה הנדל"ן שבשליטת משפחת ביטון, הגישה לרשות ניירות ערך טיוטת תשקיף להנפקת אג"ח על בסיס דוחותיה לתשעת החודשים הראשונים של 2009.

לחברה חמש סדרת אג"ח שונות לא מדורגות, הנסחרות ברמות מחירים שונות בהתאם לביטחונות שחלקן העניקו. תשואות האג"ח נעות בין 5.5% ל-15%.

ב.יאיר מתכוונת לגייס 80 מיליון שקל בהנפקה, והתמורה תשמש לפיתוח עסקי ולמחזור חוב. האיגרות החדשות אמורות להיות מונפקות בריבית של יותר מ-6%, אך תנאי ההנפקה עדיין לא נקבעו סופית. מלבד הריבית הגבוהה, מחזיקי האג"ח יקבלו גם שעבוד על אחד הפרויקטים של החברה בתחום הנדל"ן למגורים, כביטחון להחזר החוב במועד.

עוד לפני הגיוס, לחברה התחייבויות ענק המסתכמות (במאוחד) ב-1.6 מיליארד שקל, נכון לסוף ספטמבר 2009. בחודשים האחרונים היא פועלת במרץ למימוש נכסים, במטרה להגדיל את קופת המזומנים שלה ולהקטין את המינוף, והחודש כבר חתמה על הסכם למכירת פרויקט "מצודת דוד" בירושלים תמורת 97 מיליון שקל בתוספת מע"מ. ב. יאיר פועלת במספר חלופות לגיוס מימון, והנהלתה מאמינה כי יהיו בידיה מקורות כספיים מספיקים לפירעון התחייבויות האג"ח ולפירעון או הארכה של הלוואות בנקאיות.