תיק ההשקעות של המרצה המיתולוגי "מנדי" נחשף: בין השמות - אג"ח אפריקה, טאואר ודלק נדל"ן

מועדון יו-טרנד, חברת ההשקעות שבשליטת נפתלי מנדלוביץ' ותלמידיו, משקיעה במספר חברות סטארט-אפ, ובהן חברה העוסקת בבדיקת זיוף שטרות ■ התיק כולל השקעות נדל"ן, סטארט-אפ נוסף, ונחשפות בו גם האג"ח שנמצאות על הכוונת ■ היכנסו לראות את רשימת ההשקעות המלאה

שבועות ספורים לפני ההשתלטות של נפתלי מנדלוביץ (מנדי) על חברת טי.אר.די . הציבורית, "גלובס" חושף מצגת שערך מנדלוביץ', המשמש כמרצה לענייני שוק ההון, למשקיעים פוטנציאלים. המצגת, שהוצגה בפני חברי מועדון ההשקעות של מנדלוביץ' הנקרא "יו-טרנד", כוללת השקעות קיימות של המועדון, ותוכניות להשבחת ההחזקות ולהשקעות עתידיות. מנדלוביץ' הסכים לומר ל"גלובס" רק כי הוא פועל כדי "לנצל הזדמנויות לטווח ארוך".

המרצה הפופולרי עומד בראש מכללת מגמות, והוא מבצע את השקעותיו באמצעות חברת יו-טרנד, בה שותפים עוד משקיעים רבים, מרביתם סטודנטים שעברו אצלו קורס כלשהו בתחום של שוק ההון. עד כה, העסקאות שביצע מנדלוביץ' הניבו תשואות גבוהות, לפחות אם לשפוט מהדברים שאמר בעבר ל"גלובס". "אנשים שלי התעשרו, עשינו מאות אחוזים. בשיא הבהלה תלמידים של 'מגמות' קנו ניירות ערך ופחות או יותר עשו 150% בשנה האחרונה. אני מדבר על אלפי אנשים", אמר אז.

הלוגיקה של ההשקעות שמוביל מנדלוביץ' פשוטה: "גם באאורה וגם בדוראה אנחנו מאמינים בהנהלות, מאמינים בנכסים, ודרך המניות נעשה יותר כסף ויותר מהר. זה ההיגיון הפנימי של המרת אג"ח שנקנו בשוק במחירי דיסקאונט למניות של החברות הללו, ויש הרבה כאלה".

כששאלנו אותו אז "מי על הכוונת שלך עכשיו?" הוא ענה: "היית מת לדעת, יש עוד שלוש חברות". ובכן, כעת אנחנו יודעים. במסגרת יו-טרנד מקיים מנדלוביץ' הרצאות בהן הוא חושף את הערכותיו לגבי הזדמנויות קנייה אטרקטיביות בשוק ההון בישראל. תחת הכותרת, "השקעות אגרסיביות ל-2010, אג"ח בתשואה גבוהה ומניות ביחס של 4:1", הוא חושף את האג"ח בהן מושקעת יו-טרנד ואלה בהן תשקיע.

סטארט-אפ, נדל"ן ומכללה

הרשימה כוללת אג"ח בהן כבר מושקעת הקבוצה, כמו דוראה , אאורה , בוימלגרין קפיטל ואזורים . כמו כן, מופיעה בה רשימת האג"ח שמעניינות את יו-טרנד: אפריקה ישראל, דלק נדל"ן, כלכלית ירושלים, אולימפיה, טאואר, בסר פרויקטים, טאו, אזורים, סיביל וארזים.

מנדלוביץ' אינו משקיע רק באג"ח, אלא גם בשתי חברות סטארט-אפ. הראשונה היאDigital Verification , בה מחזיקה יו-טרנד 17% מהמניות, ובין מייסדיה אסף חפץ, מפכ"ל המשטרה לשעבר. החברה עוסקת בייצור ושיווק של טכנולוגיה חדשנית לבדיקת זיוף וספירה של שטרות כסף. היא צפויה למכור השנה ביותר מ-17 מיליון דולר ושווייה מוערך במצגת בכ-15 מיליון דולר.

הסטארט-אפ השני הואInfodraw , ובו מחזיקה יו-טרנד כ-20%. החברה עוסקת בפתרונות וידיאו ניידים אלחוטיים ובשידורי מולטימדיה מהשטח לצרכי ביטחון. גם החברה הזו נמצאת בשלב של מכירת מוצרים, ומכירותיה השנה צפויות לעמוד על 2-3 מיליון דולר. שווייה מוערך במצגת בכ-2.5 מיליון דולר.

ההחזקה המוכרת ביותר של יו-טרנד היא מכללת מגמות - המרכז ללימודי פיננסים ושוק ההון, שהוקם לפני 20 שנה וכיום לומדים בו 3,000 איש בשנה. המכללה מעסיקה 20 עובדים ו-40 מרצים. לדברי מנדלוביץ', עד היום למדו אצלו כ-70 אלף איש. כאמור, במקביל ללימודים, הסטודנטים פעילים בשוק ההון ויכולים להצטרף למועדון יו-טרנד תמורת דמי חבר שנתיים של 2,500 שקל.

לאחרונה החל מנדלוביץ' לפעול גם בשוק הנדל"ן. בשיתוף עם חברת אאורה הוא רכש בניין דירות במנהטן תמורת 17.5 מיליון דולר. במצגת חושף מנדלוביץ' מעט מהתנאים הפיננסיים של ההשקעה: הוא מעריך שבשנה הראשונה לא תהיה אמנם תשואה, אך השנה השנייה תניב כבר ריבית של 9% על ההשקעה, בתוספת 35% ממניות החברה שמחזיקה בפרויקט. התשואה החזויה מהשנה השנייה ואילך היא 16%, והחזר ההשקעה צפוי החל מהשנה השלישית, באמצעות מימון מחדש.

אולם בזאת לא תמו השאיפות הנדל"ניות של מנדלוביץ', שמעוניין לאתר נכסים טובים נוספים להשקעה בניו-יורק, לאגדם באמצעות חברה, ולהנפיק אותה בוול סטריט. בהמשך הוא שואף שהמהלך יציף ערך למניות אאורה.

עסקה מוצלחת שיצרה תיאבון

את פעילותו בתחום החל מנדלוביץ' בחודשים של שיא המשבר באג"ח הקונצרניות. מנדלוביץ' עסק אז באיסוף אג"ח של חברות נדל"ן שנקלעו לקשיים, ופעל לגיבוש הסדר חוב שלרוב כלל המרת חוב למניות. אחת העסקאות הראשונות שעשה הייתה לקבץ משקיעים כדי לרכוש נתח בהיקף של 180 מיליון שקל מהאג"ח של בוימלגרין קפיטל, של שעיה בוימלגרין, אותן ניתן להמיר לכ-20% ממניות החברה, כשבהמשך הוא השתלב בהסדר החוב שנרקם בחברה. העסקה המוצלחת הגבירה את התיאבון, ומנדלוביץ' החליט למסד את ההשקעות באמצעות יו-טרנד.

בהמשך השתלטה יו-טרנד על 28% ממניות דוראה כנגד 50 מיליון ערך נקוב אג"ח של החברה, שאסף בשוק.

לאחרונה רכש מנדלוביץ' כ-80% מסדרת האג"ח של חברת טי.אר.די שנקלעה לקשיים, ואינה עומדת בהחזר החוב בזמן למחזיקי האג"ח.

33