האחים הלפרין וגיל אונגר מקימים רשת מזון קפוא למגזר החרדי

בשלב ראשון רכשו יחד 50% מהחנות "כל הקפואים" בבני-ברק לפי שווי של 6 מיליון שקל ■ יפתחו 15 חנויות

בעלי רשת אופטיקה הלפרין, האחים יעקב ושמואל הלפרין, נכנסים לעסקי המזון: ל"גלובס" נודע כי שני האחים רכשו יחד עם מנכ"ל רבוע כחול לשעבר, גיל אונגר, 50% מחברת "כל הקפואים" לפי שווי של 6 מיליון שקל.

חברת "כל הקפואים" היא למעשה חנות אחת לממכר מוצרים קפואים, הנמצאת בבעלות מוטי פלמן והפועלת בעיר בני-ברק. החנות המשתרעת על 130 מ"ר משווקת מגוון מוצרים קפואים, החל מירקות, דרך דגים וכלה במוצרי בשר ועוף קפואים. בחנות פועלת גם מחלקה למכירת עוף טרי, ונמכרים בה מוצרים נלווים כגון תבלינים.

מחזור המכירות השנתי של החנות עומד על 14 מיליון שקל, אולם שיעור הרווח התפעולי בה נמוך ועומד על כ-4%.

בכוונתם של האחים הלפרין ואונגר להפוך את החנות הבודדת לרשת חנויות למוצרים קפואים שתפעל במרכזי אוכלוסיה חרדיים. התוכנית היא לפתוח עוד בשנה זו שני סניפים נוספים, האחד בבני-ברק והשני בירושלים.

לדברי הלפרין, פוטנציאל הרשת הוא 15 סניפים במרכזי אוכלוסיה חרדיים. הלפרין גם לא שולל את האפשרות כי במקרה שהרשת תממש את הציפיות, היא תתרחב בעתיד למרכזי אוכלוסיה חילוניים, בדומה לתהליך שעברו הרשתות "שפע שוק" ו"יש" של רבוע כחול ושופרסל, בהתאמה. הרוכשים גם מאמינים כי יוכלו לשפר את הרווחיות התפעולית.

הלפרין ואונגר מבססים את המודל העסקי על רשת PICARD הצרפתית. מדובר ברשת בת 700 חנויות, המתמקדת במכירת מזון קפוא תחת מותג פרטי של הרשת. המודל העסקי של PICARD בנוי על חנויות קטנות, מוצרים עם תוחלת חיי מדף ארוכה וכוח-אדם מועט. לפי הערכות, שיעור הרווחיות התפעולית של רשת PICARD עומד על 14%.

בשבועיים האחרונים החלו הרוכשים במבצעי מכירה אגרסיביים, שנועדו להגדיל את המכירות. בין היתר נמכר בחברה ק"ג כנפיים ב-6.99 שקלים, ושקית ירקות קפואים מכל הסוגים נמכרת ב-4.99 שקלים.

בהתייחס לכניסה לתחום המזון אומר היום (ג') יעקב הלפרין, מנכ"ל אופטיקה הלפרין, ל"גלובס", "אני לא רודף אחרי עסקאות. באו אליי, הסבירו לי, התלהבתי ואני בפנים. אופטיקה הלפרין לא קשורה לזה".

יצויין כי באחרונה חנך אונגר, יחד עם השותפים של רבוע כחול ב-BEE קמעונאות, אבי כץ ורונן לוי, סניף ראשון בכפר-סבא של רשת חדשה תחת השם "מישמש הכפר". לפי התוכניות, "מישמש הכפר" תהיה רשת מקצועית לממכר מוצרים לאירוח, שתכלול 30 סניפים בפריסה ארצית.