מועמדים עם רקע בתקשורת נפסלים ממליאת רשות השידור

ועדת המינויים של השירות הציבורי אישרה אמש את מינויו של אמנון דיק ליו"ר המליאה - אך פסלה את אסתי אפלבאום, מנכ"ל חברת ברנד ויז'ן, מלשמש כמשנה לו

האם מליאת רשות השידור תהיה נקייה מאנשי תקשורת? ועדת שפניץ (ועדת המינויים של השירות הציבורי), פסלה באחרונה שורה של אנשים בעלי רקע בעיתונאות, דוברות ויחסי ציבור, אשר השר הממונה על הרשות יולי אדלשטיין הגיש כמועמדים לשירות במליאה.

אתמול (ב') אישרה הוועדה את מועמדותו של אמנון דיק ליו"ר מליאת רשות השידור. עם זאת, פסלה הוועדה את מועמדותה של מי שהיתה מיועדת להיות המשנה לו - אסתי אפלבאום.

אפלבאום, מנכ"ל חברת ברנד ויז'ן המעניקה שירותי ייעוץ אסטרטגי, שימשה בעברה כחברת צוות ההסברה של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בכוונת השר אדלשטיין לערער על ההחלטה.

לצד אפלבאום נפסלו וידא משעור, עורכת עיתון "א-סינארה"; דוברת תנובה, אלונה אריאלי-להב; ואביטל הכט, בעברה חברת מליאת רשות השידור.

מתוך 6 חברי הוועד המנהל המיועד לרשות אושרו 3 - יעקב נווה ורחל קרמרמן, המכהנים כיום כחברי ועד מנהל, וגאולה אבידן, אשת אקדמיה. שניים אחרים עדיין מצויים בדיונים בוועדה ונדרשו בעבורם הבהרות - הבדרן ואיש הליכוד מוטי גלעדי ואיש הימין ד"ר אלי פולק, העומד בראש ארגון ביקורת התקשורת "זכות הציבור לדעת".

למרות מינויו של דיק, שצפוי לעבור אישור בממשלה, היעדר ועד מנהל לא יאפשר תפקוד תקין של רשות השידור. הוועד הוא זה שאמור לאשר את כל פעילות הכספים, התוכן והאתיקה של השידור הציבורי.

דיק, מנכ"ל בזק לשעבר, החליט לשוב ולהציב את מועמדותו לתפקיד לאחר שבעבר חזר בו. הוא חזר בדעתו לאחר שהשר אדלשטיין הבהיר לו כי תהליך אישורו יקודם במהירות.

בלשכת השר ביקשו לא להתייחס לדברים. מוועדת שפניץ לא נמסרה תגובה.