"אם היינו נכנסים עכשיו למכונת זמן וקופצים 10 שנים קדימה היינו מבינים ש-2010 היא רק ההתחלה של שוק הווידיאו באינטרנט. מדובר בשנים הראשונות בלבד של התעשייה הזו, למרות מה שנהוג לחשוב". כך סבור ג'ייסון קילר, מנכ"ל אתר תוכני הווידיאו Hulu, בכנס DLD במינכן, בראיון שערך עם הבלוגר אום מאליק. "עם זאת, אנחנו מאוד מרוצים מהתוצאות".
הולו, מיזם האינטרנט השאפתני, הוקם ב-2007, כיוזמה משותפת של תאגיד המדיה של רופרט מרדוק, ניוז קורפ (27%) ו-NBC יוניברסל (27%), ובהמשך נכנסה אליו גם דיסני (27%). זאת, במטרה להציע באינטרנט את תוכני הטלוויזיה הפופולאריים של חברות הטלוויזיה המובילות, על בסיס מודל של פרסומות.
האם המשקיעים של הולו מבינים לאן תעשיית הטלוויזיה באינטרנט מתקדמת?
"היום זה קל להגיד שהם לא מבינים לחלוטין מה קורה בזירה האינטרנטית, אבל ברגע שהם ירגישו נוח יותר עם הזירה הזו, הם גם ישתפו עימה יותר פעולה. אנחנו נראה הרבה מאוד ניסיונות שונים עם התכנים הטלוויזיוניים באינטרנט, ומותר להם - זה התוכן שלהם. אבל אם בוחנים איפה הולו היום, בהשוואה ללפני שנתיים, רואים שהם עושים ניסיונות ואפילו קיבלו תוצאות טובות.
"אני, בכל אופן, ממוקד מאוד במחשבה על הולו, אבל יש בדירקטוריון שלנו נציגים שמחויבים להסתכל על התמונה המלאה, ולהבין לאן התעשייה הזו הולכת. בשביל שהולו תצליח חשוב שהיא תישאר ישות עצמאית עם אוטונומיה יחסית".
מהן ההכנסות של הולו?
"הרבה, אבל אני לא יכול לחשוף את הנתונים הפיננסיים שלנו. העסקים שלנו היום מאוד יציבים, וההכנסות שלנו עקפו את התחזיות שלנו בהרבה".
לדברי קילר, הוא והצוות שלו התערבו לגבי רמת ההכנסות של הולו: "הבטחתי שאגלח את ראשי אם נגיע לרמה מסויימת של הכנסות. כפי שאתה רואה - שיער ראשי קצר", הוא אמר בצחוק.
אז אתם לא סובלים מאותה בעיה של יוטיוב - הרבה תכנים אבל בלי מודל מוצלח למוניטיזציה שלהם?
"בכל קטע וידיאו שמופיע באתר שלנו משולבות פרסומות, בין אם מדובר בתוכן חדש ובין אם מדובר בתוכן ישן. זה מודל מאוד יציב".
יוטיוב הכריזה שהיא נכנסת לתחום של תוכן פרימיום בתשלום. איך אתם מרגישים עם זה?
"רמת התחרותיות בשוק הזה רק הולכת וגוברת, אבל לא מדובר במשהו שלא ציפינו לו. אנחנו מרגישים מאוד נוח עם זה ואין לנו בעיה - ככל שהשוק הזה גדול יותר, התחרויות גדולה יותר. בשורה התחתונה, אנחנו מאוד ממוקדים בפעילות שלנו".
אתם מתכננים ללכת באותו כיוון ולהציע את תכני הטלוויזיה תמורת תשלום?
"גם אם תכנים מסויימים יוצעו בתשלום, זה יתווסף לתכנים החינמיים ולמודל הנוכחי של הולו, אבל לא יחליף אותו. אנחנו נפעל באופן שישקף את הרצונות של יצרני התוכן".
הולו זמינה רק למשתמשים בארה"ב. מתי נזכה לראות אותה במדינות נוספות?
"אנחנו מעוניינים להביא את הולו לעוד מדינות, ואנחנו יכולים לעשות זאת בשנייה - לא מדובר בבעיה טכנולוגית. יש לנו בעיה של זכויות יוצרים שמונעת מהולו להתפשט למדינות נוספות בעולם. אבל אנחנו רוצים את זה ואנחנו מפוקסים על המטרה הזו. זה ייקח קצת זמן".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.