יוסי מימן שוקל להשקיע בתחנות כוח פרטיות - כדי למכור להן גז

גורמים בחברת מרחב של מימן: "כל תחנות הכוח הגדולות נמצאות על השולחן" ■ מימן בדק בעבר אפשרות להיכנס לתחום ייצור החשמל אך חזר בו ■ מימן שינה את דעתו בעקבות כוונתה של קבוצת דלק להרחיב משמעותית את פעילותה בתחום בניית תחנות הכוח הפרטיות

התחרות בין ספקי הגז הטבעי תעבור גם לתחום ייצור החשמל: לאחר שקבוצת דלק , ספקית הגז, החליטה להפוך לגורם מרכזי בסקטור יצרני החשמל הפרטיים, בודקת קבוצת מרחב שבשליטת איש העסקים יוסי מימן, אפשרות להיכנס כשותפה אסטרטגית לאחת מתחנות הכח הפרטיות לייצור חשמל המתוכננות לקום בישראל בשנים הקרובות.

גורמים בענף האנרגיה אמרו ל"גלובס", כי "כל תחנות הכוח הגדולות נמצאות על השולחן". קבוצת מרחב מחזיקה במניות EMG המספקת לישראל גז טבעי ממצרים. מימן בדק בעבר אפשרות להיכנס לתחום ייצור החשמל אך חזר בו לאחר שהבין כי הרחבת פעילותו לתחום זה לא תותר לו על-ידי הרגולטור.

ואולם, הוא שינה את דעתו לאחר שקבוצת דלק באמצעות חברת הבת דלק תשתיות החלה להרחיב משמעותית את פעילותה בתחום בניית תחנות הכוח הפרטיות. דלק, המפעילה כבר תחנת כוח במתקן ההתפלה באשקלון חתמה לאחרונה על עסקה לבניית תחנת כוח פרטית בקריית גת ומתכננת להקים תחנה נוספת במתקן ההתפלה שיוקם בשורק.

בנוסף מקימה דלק תשתיות תחנות כוח קטנות בחצרי מפעל נילית במגדל העמק ובמחלבות תנובה באלון תבור. בדלק רואים בכניסה לתחום ייצור החשמל מהלך אסטרטגי שנועד ליצור סינרגיה עם שליטתה באספקת הגז הטבעי מקידוח ים תטיס ובעתיד מקידוח תמר.

אחזקתו היחידה של מימן בתחום ייצור החשמל כיום היא שותפות עם אורתם סהר בהקמת תחנת כוח לאגירה שאובה בגלבוע בהספק 300 מגה ואט.

מקבוצת מימן סירבו להגיב לידיעה.