רוביני: "גוש האירו עלול להתפצל מבחינה מוניטרית"

גישתו של "ד"ר דום" עומדת בניגוד מוחלט לדעתו של הנגיד האירופאי, ז'אן קלוד טרישה שאמר בכמה הזדמנויות כי זהו "אבסורד" לחשוב ש-16 האומות החברות בגוש האירו עלולות להתפצל

"ד"ר דום", נוריאל רוביני אמר היום (ד') כי "מעולם לא היה יותר פסימי בקשר לעתידו המוניטרי של גוש האירו". רוביני מעריך כי ספרד במיוחד מהווה איום על גוש האירו. רוביני אמר את הדברים בראיון ל"רדיו בלומברג" מהפורום הכלכלי העולמי המתכנס היום בדאבוס, שוויץ.

רוביני המשיך להכות ואמר כי "בסופו של יום, אולי עוד שנתיים או יותר, אנחנו יכולים לראות שבירה של גוש האירו מבחינה מוניטרית. זה סיכון שעולה שחייבים להתייחס אליו".

גישתו זו של רוביני עומדת בניגוד מוחלט לדעתו של הנגיד האירופאי, ז'אן קלוד טרישה שאמר בכמה הזדמנויות כי זהו "אבסורד" לחשוב ש-16 האומות החברות בגוש האירו עלולות להתפצל.

נציין כי רוביני אינו הראשון שמעלה את אפשרות הפיצול של גוש האירו. דיבורים על כך בשווקים הפיננסיים הגלובליים החלו להישמע לאחר שיוון החלה להיאבק בנטל הגירעון העצום שלה וספרד ואירלנד עומדות בפני עול אדיר של חובות.

"אני באמת מאמין כי גוש האירו יסתעף בסופו של דבר ל-2, עם מדינות מרכז חזקות ומדינות חלשות בפריפריה של הגוש, אשר בסופו של דבר תפצלנה ותגרומנה לפירוק הגוש כפי שאנחנו מכירים אותו במצבו הנוכחי", ציין רוביני.