נגמר הסטרטר: וולקן נמחקת מהמסחר

בעל השליטה: "נוצר מצב אבסורדי ובלתי אפשרי" ■ המניה תימחק כי החברה אינה עומדת באחד התנאים לחידוש המסחר ברשימה הראשית: שווי מינימלי של 7 מיליון שקל להחזקות הציבור

לאחר 20 שנה של מסחר, נפרדת יצרנית המצברים לרכב וולקן מהמשקיעים בבורסה בת"א. זאת, אחרי שנתיים במהלכן המניה נכללה ברשימת השימור של הבורסה.

"נוצר מצב בו הבורסה לא מסוגלת להגן על אינטרסים של בעלי מניות מהציבור וחבל", אומר בעל השליטה בוולקן, מאיר ארנון, בתום שבועות ארוכים של דיונים מול הנהלת הבורסה בניסיון למנוע את המחיקה. "עשינו את כל מה שצריך וכל מה שנתון היה בידי החברה".

המניה תימחק כי החברה אינה עומדת באחד התנאים לחידוש המסחר ברשימה הראשית: שווי מינימלי של 7 מיליון שקל להחזקות הציבור. נכון להיום מחזיק הציבור 31.5% ממניות וולקן בשווי של 4.2 מיליון שקל בלבד.

לטענת ארנון, "יש פה כשל שוק, משום שוולקן חברה גדולה ורווחית, עם הון עצמי משמעותי ופעילויות מגוונות. לעומתנו, רוב החברות ברשימות השימור הן עם הון עצמי שלילי ובלי עסקים משמעותיים. אם היינו מפריחים דיווחים מידיים על כל מיני אגדות, אולי היינו נשארים במסחר, אבל אנחנו לא עושים דברים כאלה".

בחברה טענו בפני הבורסה כי הונה העצמי ושעור החזקות הציבור במניותיה הם מעבר למינימום הנדרש לפי כללי השימור. עוד הוסיפו כי "שווי החזקות הציבור הנגזר ממחיר המניה איננו דבר שיש בידי החברה ו/או מי מבעלי השליטה בה כדי להשפיע עליו".

בעניין שווי החזקות הציבור טוענים בוולקן כי תקנון הבורסה "יוצר אבסורד בלתי נסבל גם מכוח העובדה שאם החברה הייתה ב'השעיה' הרי ששווי החזקות הציבור לא היה מהווה מכשלה לחזרתה למסחר... המצב שנוצר הוא אבסורדי ובלתי אפשרי".

בבורסה אמרו בתגובה כי "תקנון הבורסה אינו מקנה לה שיקול דעת לפעול בדרך שונה מזו הקבועה בתקנון. מחיקת החברה נעשית לאחר שניתנה לוולקן ארכה של שישה חודשים כדי לעמוד בקריטריונים".