האם מבצע של סלקום הוביל לתקריות אלימות על הכביש?

משתתפי מבצע "תפוס את הרכב" של סלקום דיווחו על אלימות ונהיגה מסוכנת ■ סלקום: הקפדנו על כללי הזהירות

האם מבצע קידום מכירות של סלקום הוביל לתקריות אלימות על הכביש? כך, לפחות, עולה מפניות שהגיעו למערכת "גלובס".

תחת הכותרת "תפוס את הרכב" פתחה סלקום את השנה במבצע שבמסגרתו חלפו במשך 5 ימים חמש ניידות ממותגות של החברה ברחבי הארץ, כשהן מצלמות את הסביבה בה הן נוסעות ומעלות לאתר את מיקומן - ועם כל עצירה חילקו למשתתף הראשון שיגיע ליעד 1,300 שקל במזומן.

אלא שמעדויות שהגיעו למערכת "גלובס" מגורמים שונים, עולה כי הפורמט בו נערכה התחרות, על בסיס "כל הקודם זוכה", גרר לא מעט אלימות על הכביש בניסיון להניח את היד על ערימת המזומנים. כך, למשל, נוצרו בכמה מקומות מרדפים מסוכנים, תוך שהנהגים מבצעים עבירות תנועה כמו חציית צמתים באור אדום כדי להיצמד לרכב המבצע. בבת-ים נזרק רוכב אופנוע מהכביש.

חמור מכך - בכמה פעמים שונות נשלפו על-פי העדויות סכינים בדרך אל הפרס: בנהריה אויים נהג הניידת על-ידי אחד המגיעים למקום, שדרש לקבל לידיו את סכום הזכייה.

"איך מרשה לעצמה חברה כמו סלקום לצאת המעודד התמודדות כוחנית ואלימה על פרס כספי?", אומר עד ראייה לאחד מן המקרים, שתואר על-ידו "מסוכן והזוי". "לא עדיף להציב אתגר אינטלקטואלי - או אפילו סתם הגרלה? האם מרדף מכוניות נראה לה אלטרנטיבה סבירה לקידום מכירות?".

סלקום: טענות שקריות

"מדובר בטענות שקריות, ואנו מוחים על כך בתוקף, אנו מגנים כל התנהגות שעלולה להזיק לאדם או לסביבתו. סלקום הכריזה על פעילות שטח שהתנהלה במקביל לזירה האינטרנטית, תוך הקפדה יתרה על כללי התנהלות ובטיחות ברורים ומוגדרים, ובתוכם קביעת מקום מוסדר מראש לעצירתם של הרכבים על מנת לשמור על בטיחות הציבור. מבירור שערכנו עולה בוודאות כי ההתנהגות האנושית המתוארת וההתנהגות בכבישים אינן קשורות למבצע שערכנו. יתרה מזאת, בימים אלה המבצע הסתיים בשלום ובהצלחה גדולה".