יעל מילר מנכ"לית לגנא הולדינגס סיימה תפקידה לאחר שנתיים

חברת הנדל"ן מקבוצת אזורים הפסידה 155 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה והיא נושאת גרעון של 287 מיליון שקל בהון העצמי ■ ב-2008 נהנתה מילר מעלות שכר של 114 אלף שקל בחודש

יעל מילר, מנכ"לית חברת לגנא הולדינגס , חברה בת של אזורים , סיימה את תפקידה לאחר שנתיים בתפקיד. מילר (41) מילאה את תפקיד מנכ"לית החברה כמו גם מנכ"לית בחברות הבנות בחלק מתקופת כהונתה. לגנא נמצאת המצב קשה ביותר מזה זמן רב בעקבות סדרה של עסקאות כושלות במזרח-אירופה.

אזורים, שבשליטת שעיה בוימלגרין, רכשה את השליטה בלגנא הולדינגס בשנת 2006 לפי שווי של 600 מיליון שקל, אך לאור ההידרדרות במצב החברה כיום היא נסחרת לפי שווי של 22 מיליון שקל בלבד. קבוצת הנדל"ן נושאת בנטל התחייבויות ענק של כשני מיליארד שקל, מהם 750 מיליון שקל למחזיקי האג"ח. החברות בקבוצת לגנא הולדינגס הן: אנגל אירופה, אנגל משאבים ואנגל מזרח-אירופה.

עד היום השקיעה אזורים בלגנא, שעיקר חשיפתה למזרח-אירופה, כחצי מיליארד שקל, אך הפחיתה את מרבית ההשקעה בספרים. ללגנא, שהפסידה 155 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה, גרעון של 287 מיליון שקל בהון העצמי, והערת "עסק חי". בשבועות הקרובים צפויה השליטה בלגנא לעבור מידי אזורים לידי מחזיקי האג"ח ללא תמורה.

למרות מצבה הקטסטרופלי של לגנא, נהנתה בשנת 2008 מילר מעלות שכר של 1.36 מיליון שקל (114 אלף שקל בחודש). ב-2009 החליטה החברה כי שכר המנכ"לית יופחת ב- 10%החל מחודש פברואר. מילר עבדה בחברה 17 שנה עוד מהימים שהייתה סטודנטית לכלכלה באוניברסיטת חיפה.