רוז'נסקי ושמלצר רוכשים את גאון נכסים - המניה טסה 50%

השניים יקבלו לידיהם שלד בורסאי עם כ-40 מיליון שקל בקופה ■ רוז'נסקי כיהן בעבר כמנכ"ל דלק נדל"ן והוכתר כשכיר העשיר במשק ■ רוז'נסקי ל"גלובס": "עכשיו הזמן לעשות, לא לדבר"

גאון אחזקות , בבעלות משה גאון ובניהולו של שי פרמינגר, הצליחה סוף סוף למכור את החזקותיה (72%) בשלד הבורסאי גאון נכסים . 3 חודשים לאחר ביטולה של עסקת המכירה לאיש העסקים הרוסי אלכסיי זכרנקו, שעקבותיו נעלמו באופן מסתורי ברוסיה, הודיעה היום (ה') גאון החזקות כי תמכור את גאון נכסים לאנשי העסקים שלמה שמלצר ואיליק רוז'נסקי, לשעבר מנכ"ל דלק נדל"ן והשכיר הכי עשיר במשק (במיל.).

גאון נכסים תימכר לשמלצר ורוז'נסקי תמורת 32.7 מיליון שקל לכל הפחות. תג המחיר הסופי ייקבע במועד השלמת העסקה וייקבע בהתאם לכמות המזומנים שתיוותר בקופת החברה. כמו כן, גאון אחזקות תרכוש מגאון נכסים את נכסי הנדל"ן של החברה ובכך יקבלו לידיהם שמלצר ורוז'נסקי שלד בורסאי עם קופת מזומנים של כ-40 מיליון שקל. עו"ד יהודית גל-אור ממשרד קנטור, אלחנני,טל ייצגה את שמלצר ורוז'נסקי בעסקה.

הפורטפוליו של גאון נכסים אינו עשיר, בלשון המעטה, והוא מסתכם בשני נכסים בלבד: שלוש וחצי קומות בבית גאון בתל אביב, ונכס מניב בפרנקפורט שבגרמניה - אותם כאמור תרכוש גאון החזקות יחד עם ההתחייבויות הנלוות לנכסים אלה. בתשעת החודשים הראשונים של 2009 הציגה גאון נכסים הכנסות של 3.1 מיליון שקל, ובשורה התחתונה רשמה הפסד של 3 מיליון שקל.

שמלצר הוא הבעלים של "קבוצת שלמה", הלא היא חברת הליסינג וההשכרה הגדולה בענף הרכב בישראל ולרשותה צי של למעלה מ-50 אלף כלי רכב. שמו של רוז'נסקי ידוע יותר בשוק הנדל"ן - ולאו דווקא לחיוב - שכן הוא עמד בראש חברת דלק נדל"ן ובתקופתו החברה מינפה את עצמה לדעת ויצאה למסע אגרסיבי של רכישות נכסים, אסטרטגיה שהתבררה כמוטעית לאחר פרוץ משבר האשראי. היום, החברה עסוקה במימוש אגרסיבי של אותם נכסים כדי לעמוד בהחזר חובותיה.

רוז'נסקי זכור היטב גם לאור חבילות התגמול המפנקות בהן זכה בתור מנכ"ל דלק נדל"ן, תפקיד בו החל לכהן מתחילת העשור החולף. ב-2006 הוא הוכתר כשכיר העשיר במשק עם עלות שכר חודשית של 2.12 מיליון שקל (כולל אופציות). ב-2008 עמדה עלות שכרו על 11.5 מיליון שקל בשנה. בחודשים האחרונים פינה רוז'נסקי את מקומו בדלק נדל"ן והפך ליועץ חיצוני לחברה, אולם עם היכנסו של ערן מיטל לתפקיד סיין רוז'נסקי לחלוטין את תפקידו בדלק נדל"ן, ופנה לעסקים פרטיים.

החיבור בין שמלצר ורוז'נסקי נראה על פניו הגיוני למדי. לרוז'נסקי ניסיון רב ברכישת נכסים, בעיקר במערב אירופה ואנגליה ובעיקר בתחום הנדל"ן המסחרי המניב. שמלצר יספק את הנזילות הנדרשת, כאשר גורמים המקורבים לעסקה מסרו ל"גלובס" כי ייתכן והשניים יפנו בהמשך לגופים מוסדיים על מנת להכניס אותן כשותפים לגאון נכסים, אם כי כרגע אין כל מגעים בנושא. עוד נודע, כי ההתמקדות של גאון נכסים תהיה בחו"ל, במקומות כמו מערב אירופה, ארה"ב ועוד.

"עכשיו הזמן לעשות, לא לדבר", אמר רוז'נסקי ל"גלובס", וסירב למסור פרטים נוספים על תוכניותיו העתידיות עם גאון נכסים.