פיתרון ליתומי האיטי

אם כבר מאמצים אותם, אפשר להשתמש בהם ככוח עבודה זול במקום הזרים שגורשו

אני קצת מתפלא על גדעון סער. ממנו ציפיתי ליותר. בכל זאת, לא כל יום נופלת לחיקו הזדמנות פז שכזו, לייצר יחסי ציבור מכלום.

אחרי שפרסם את תוכניתו המטורללת לשלוח תלמידי תיכון לעבוד במפעלים, מה עוצר אותו מלהציע שכל נער בריא גוף וכל נערה קשת עורף ייתנו קצת למדינה שלהם ויעבדו בבניין לפחות יום בשבוע? סער יציג זאת במסיבת עיתונאים, כתשובה ההולמת, המוחצת, לבעיית העובדים הזרים.

אז מה אם הוא וחבריו הם שיצרו את הבעיה?

סער מייצג להלן ממשלה פחדנית שחכמה על חלשים. כמו בכל נושא כלכלי שמונח לפתחה, הממשלה הזו אינה מסוגלת, או לא רוצה, להחליט. כי ההחלטה, משמעה להתעמת עם החזקים. אם סער, ביבי וכל השאר מוטרדים עד שורשי שיערם המידלדל ממימדי האבטלה, הם מוזמנים להעלות את משכורת המינימום, להשקיע כספים בתשתיות ולהכריח את הקבלנים לשלם לפועלים שלהם יותר. הרבה יותר.

במקום זאת, הם מעדיפים להתעלל באנשים תמימים שפותו להגיע לכאן, שחברות כוח אדם מתנהגת אליהם, במקרה הטוב, כמו לערימת אשפה, ואחרי שהם כבר מתרגלים למדינה, אותה מדינה שכזכור פיתתה אותם להגיע לכאן, הם נדהמים לגלות שהיא זו שעכשיו מסיתה נגדם וגם רוצה לגרש אותם מהארץ בחזרה לארצותיהם. למה? מה זה כבר ייתן? כותרת בעיתון? תעסוקה מיותרת למשטרה? ושברון לב הרסני למשפחות?

אבל למה ללכת רחוק. הפתרון נמצא, גדעון, מתחת לפנס. אם אנחנו כבר מאמצים לחיקנו ילדים מסכנים מהאיטי, אפשר להוריד שתי ציפורים בירייה אחת: גם לחסל את תופעת העובדים הזרים וגם להשתמש בניצולי האיטי ככוח עבודה זול.

בסוף, גדעון, הם עוד יגידו לך תודה.