ההסתדרות: ב-yes פוגעים בניסיון ההתאגדות של הטכנאים

"בבאר-שבע הודיע אחד המנהלים לעובדים כי אסור להם לחתום על טפסי הצטרפות להסתדרות; באגף הלוגיסטיקה אסף אחד המנהלים את טפסי ההצטרפות, וכשהעובדים ביקשו את הטפסים בחזרה - טען כי קרע אותם"

ההסתדרות טוענת כי גורמים בחברת התקשורת yes מנסים לפגוע בהתאגדותם של טכנאי החברה, שהצטרפו בשבועות האחרונים לארגון.

במכתב שהגיע לידי "גלובס", ששלחה אתמול (ד') מנכ"לית האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, מירה ארינובסקי, לסמנכ"לית משאבי אנוש ב-yes, עפרית כהנא, ציינה ארינובסקי מספר דוגמאות: "בבאר-שבע הודיע אחד המנהלים לעובדים כי אסור להם לחתום על טפסי הצטרפות להסתדרות החדשה. באגף הלוגיסטיקה אסף אחד המנהלים את טפסי ההצטרפות להסתדרות, וכאשר העובדים ביקשו את הטפסים בחזרה - טען כי קרע אותם. בכרמיאל כינס אחד המנהלים את העובדים וביקש לדעת מי עומד 'בראש' ההתארגנות להסתדרות".

ארינובסקי ביקשה במכתב כי הנהלת החברה תורה לאלתר לצוות מנהליה שלא להפריע או להתנכל לעובדים ולחברי ועד הפעולה בכל הנוגע להליך הצטרפות העובדים להסתדרות.

ארינובסקי הדגישה כי רוב רובם של 260 הטכנאים בחברה כבר הצטרפו להסתדרות, ועל כן היא שבה וקוראת להנהלת החברה לנהל עימם משא-ומתן לחתימה על הסכם קיבוצי.

יצויין כי הטכנאים נחשבים לסקטור מקצועי בתוך yes כמו בחברות אחרות, ולכן סביר כי בתי הדין לעבודה יכירו בהם כ"יחידת מיקוח" נפרדת - כלומר מספיק שההסתדרות תאגד מעל שליש מטכנאי החברה כדי שהנהלת החברה תאלץ להכיר בהתאגדותם, מבלי שההסתדרות תחוייב לאגד את כל 2,400 עובדי החברה.

יצויין עוד כי בנוסף לטכנאים המועסקים ישירות על-ידי החברה, yes מעסיקה טכנאים נוספים באמצעות קבלני משנה. אם ההסתדרות תכריז על סכסוך עבודה ותשבש את עבודת הטכנאים, לא מן הנמנע כי yes תבקש להגדיל את הפעילות של קבלני המשנה. ההסתדרות צפויה להתנגד למהלך שכזה, הנתפס כניסיון שבירה של התאגדות לגיטימית, והדבר עלול רק להחריף את הסכסוך.

בחברת yes מסרו בתגובה: "חברת yes פועלת על-פי החוק ומצפה כי העובדים יפעלו גם הם כחוק. לעובדים מותר לפעול אך ורק במסגרת זמנם החופשי ולא על חשבון שעות העבודה, ואסור להם לפעול במתקנים אלא אם תיאמו זאת מראש. בימים הקרובים נקבל לידנו את רשימת העובדים שחתמו על רצונם להתאגד, ואז נגבש עמדה בנושא".