חשיפה: קוואנטום צ'רי T21 - הג'יפ החשמלי של "בטר פלייס"

הסינים חושפים פרטים ראשונים ברכב האסטרטגי, שמפותח במסגרת פרויקט "צ'רי קוואנטום" בו שותפה צ'רי הסינית ובו השקיעה החברה לישראל עד כה מאות מיליוני דולרים

אחד הרמזים לתעלומה של הערכת השווי בגובה 1.25 מיליארד דולר, שקיבל מיזם "בטר פלייס (Better Place)", עשוי להסתתר דווקא בסין. בסוף השבוע חשפה העיתונות הסינית תרשימים ופרטים טכניים ראשונים של רכב כביש שטח חשמלי קומפקטי, שנמצא כיום בפיתוח על ידי מיזם "צ'רי קוואנטום" של החברה לישראל ויצרנית הרכב הסינית צ'רי.

המיזם, שבו השקיעה החברה לישראל כ-225 מיליון דולר עד כה תמורת כ-50% מהמניות, שינה בשנה שעברה את ייעודו המקורי מייצור מכוניות פרימיום להתמקדות בייצור כלי רכב חשמליים.

בטר פלייס, צ'רי / צלם יחצ

על פי העיתונות הסינית הרכב, הג'יפ הקומפקטי החדש של צ'רי קוואנטום, ששם הקוד שלו T21, עוצב עבור החברה בסטודיו במילאנו והוא דומה בעיצובו הכללי לרכב התצוגה "טיגו 5" של צ'רי אם כי בממדים קטנים יותר, שקרובים לאלה של דייהטסו "טריוס".

על פי הנתונים הראשוניים אורכו 4.37 מ', רוחבו 1.83 מ' וגובהו 1.7 מ'. לגרסה החשמלית של הרכב תהיה סוללה מתחלפת, ככל הנראה מתוצרת חברת A123 האמריקנית בה מושקעת החברה לישראל, שממוקמת במעין רצפה כפולה בתחתית הרכב - בדומה לאב הטיפוס החשמלי על בסיס ניסן "קאשקאי", שהציגה "בטר פלייס" בשנה שעברה. לרכב יהיו גם גרסאות עם הנעה קונבנציונלית.

בטר פלייס, צ'רי / צלם יחצ

בסין מעריכים כי הרכב מתוכנן מבראשית לענות על התקינה האירופאית והאמריקנית והוא יהיה אחד מהדגמים האסטרטגיים של "בטר פלייס" בשלב השני של חדירתה לשווקים חדשים, החל מסביבות אמצע/סוף 2012. בענף מעריכים כי התוכנית של "החברה לישראל" לספק בעתיד ל"בטר פלייס" כלי רכב חשמליים, שעונים למודל החלפת הסוללה שלה, הוצגה בפני המשקיעים הפוטנציאליים ותרמה משמעותית להערכת השווי הגבוהה שעל פי בוצע הגיוס האחרון. יצוין כי בחברת רנו וניסן קיימת כיום התנגדות פנימית לייצר ולפתח דגמים נוספים על "סוללה מתחלפת" במתכונת של בטר פלייס, מלבד המגאן פלואנס. עם זאת התוכניות הסופיות עדיין לא ידועות.

במקביל נודע ל"גלובס" כי "בטר פלייס" עורכת למשקיעים תצוגת תכלית של מודל מוגמר של "תחנת החלפת הסוללות" שלה, כולל מערך האחסון והניהול. הדגם נבנה ופועל בינתיים בהאנגר סגור של החברה בפתח תקווה.