"כניסת וינשטיין לתפקיד היועמ"ש תעכב את תיק ליברמן"

עו"ד רז נזרי, העוזר הבכיר ליועמ"ש, בראיון לגלי צה"ל: "תיק ליברמן גובל בעינוי דין, אבל אין ברירה - החקירה מתנהלת בכל רחבי העולם" ■ נתניהו בישיבת הממשלה: "מבחינתי מזוז היה יכול להישאר בתפקיד 6 שנים נוספות"

עוזרו הבכיר של היועץ המשפטי לממשלה היוצא, עו"ד רז נזרי, אמר היום (א') לגלי צה"ל כי בפרקליטות נעשים מאמצים רבים על מנת להכריע האם להעמיד לדין את שר החוץ אביגדור ליברמן. עם זאת, נזרי הדגיש כי כניסתו של עו"ד יהודה וינשטיין לתפקיד היועמ"ש עלולה לעכב בשבועות ספורים את הדיונים בעניינו של ליברמן.

"מדובר בתיק לא פשוט, שהחקירות בנוגע אליו נערכות בכל רחבי הגלובוס", אמר נזרי בתכניתנו "מה בוער" עם רזי ברקאי, "אבל כבר השבוע מתוכנן דיון עם היועץ המשפטי החדש בנושא שקשור לחקירה, וההכנה שנעשתה בתיק תסייע - אני מקווה - לזירוז ההליכים. אף אחד לא רוצה לעכב את התיק יותר ממה שהוא כבר התעכב".

נתניהו: "מזוז הצטיין באחת העבודות הקשות ביותר"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום בפתח ישיבת הממשלה כי "מני מזוז הציב סטנדרט ודוגמה לעבודה אחראית, רצינית, שקולה ומקצועית של יועץ משפטי - אחד התפקידים הקשים ביותר בעבודה הציבורית".

נתניהו הוסיף כי מבחינתו, מזוז היה יכול להשאר בתפקידו 6 שנים נוספות.

גם נזרי הסכים עם הקביעה כי עבודתו של מזוז היתה מקצועית, ודחה את התלונות כי הוא זירז תיקים מסוימים לעומת תיקים אחרים. "איש לא מזרז או מעכב תיקים במכוון", הבהיר נזרי. "אנחנו מבינים שתיק כמו זה של ליברמן הגיע למצב של עינוי דין, אבל כיוון שזה תלוי בהרבה גורמים שונים - אין אפשרות אחרת".

לעומת תיק ליברמן, תיק שטופל במהירות רבה הוא "פרשת הנשיקה" של חיים רמון, ויש שהתפלאו על הזריזות במקרה זה. "יש הבדל גדול בין תיק כמו זה של ליברמן, המתנהל בכל רחבי העולם ותלוי לא רק בנו - לבין תיק רמון, שבו היה מדובר רק בהשוואת גירסאות", הסביר נזרי. "בנוסף, רמון הציג גירסה עובדתית שונה מזו של המתלוננת, ולגירסה שלה היו ביסוסים חיצוניים. מה עוד אפשר היה לעשות מלבד להגיש כתב אישום?".