תנובה סוגרת את חטיבת הביצים ואת החברה-הבת תנובה גליל

מקימה תשלובת מזון בראשות דוד לרון ■ פעילות מאמא עוף, שעד היום היתה שייכת לתנובה גליל, תכונס תחת חטיבת מותגים אחת יחד עם סנפרוסט, מעדנות ואוליביה ■ פעילות הביצים תכונס בחטיבת "קומודיטיס"

קבוצת תנובה משלימה מבנה ארגוני חדש: הקבוצה הקימה תשלובת מזון שתרכז את כל פעילותה בחברות-הבנות ותפעל לצד תשלובת החלב. ל"גלובס" נודע כי במסגרת זו החליטה תנובה לסגור את חטיבת הביצים ואת תנובה גליל, יצרנית מאמא עוף, ולכנס את פעילותן תחת שתי חטיבות חדשות שיפעלו בתשלובת המזון: חטיבת המותגים וחטיבת ה"קומודיטיס".

שתי חברות-בנות נוספות של תנובה במזון, טירת צבי וא.ת שיווק, ימשיכו לפעול כיחידות נפרדות בתשלובת המזון, וזאת בשל השותפות שיש לתנובה בשתי החברות. תנובה מחזיקה בטירת צבי בשותפות עם קיבוץ טירת צבי, ומחזיקה בא.ת שיווק בשותפות עם משקי גרנות.

בראש תשלובת המזון, שמחזור מכירותיה הכולל עומד על 2-2.5 מיליארד שקל, יעמוד דוד לרון, ששימש כיו"ר החברות-הבנות.

פעילות מותג הבשר "אדום אדום" של תנובה תמשיך בשלב זה להתנהל באופן נפרד, כאשר הכוונה היא לאחדו בעתיד תחת תשלובת המזון.

במייל שהעבירו לפני ימים אחדים מנכ"ל קבוצת תנובה אריק שור ולרון לפורום מנהלים בכירים בקבוצה, כתבו השניים כי הרעיון הוא לבסס את פעילות תנובה וכל החברות-הבנות כגוף עסקי אחד שפועל בסינרגיה, במטרה ליצור גוף מתמחה אחד.

פלטפורמה לצמיחה

המבנה הארגוני החדש בתנובה נועד מצד אחד ליצור פלטפורמה טובה יותר לצמיחה עתידית, ומצד שני להגדיל את הרווחיות של תנובה בפעילות.

תפקידי מנכ"ל תנובה גליל ומנכ"ל חטיבת הביצים יתבטלו, ושני האנשים המשמשים כיום בתפקידים אלה, איציק מושל ודורן זילצר (בהתאמה), ישולבו בתפקידים אחרים בקבוצה. המבנה החדש אינו כרוך בפיטורי עובדים.

בשיחה עם "גלובס" שנערכה לאחרונה אמרה יו"ר תנובה ומנכ"לית אייפקס ישראל, זהבית כהן, כי בכוונת הקבוצה להתמקד בבניית תשלובת המזון ובהשבחת הפעילות באמצעות רכישות בתחום המזון. בהתייחס לסוג עסקי המזון המעניינים את הקבוצה לרכישה אמרה כהן: "הכל ייבדק. אף אחד לא מעניין בזכות עצמו. צריך להסתכל לאן תנובה יכולה ללכת ולאסוף אותם".

חטיבת המותגים בתשלובת תכלול את פעילות המותגים מאמא עוף, סנפרוסט, מעדנות ואוליביה. בראש החטיבה יעמוד אלי בן-לולו, המכהן כיום כמנכ"ל סנפרוסט-מעדנות, תפקיד אליו מונה לאחר משבר האיכות שפקד את מעדנות. קודם לכן כיהן בן-לולו כמנכ"ל מאמא עוף.

חטיבת ה"קומודיטיס" תכלול את פעילות הביצים, פעילות הבשר ופעילות הדגים הקפואים, ובראשה יעמוד יהונתן זומרפלד שכיהן עד כה כמנהל חטיבת הבשר.

בשנה החולפת ביצעה תנובה שני מהלכים שנועדו להכשיר את המבנה הארגוני החדש. האחד - מחיקת סנפרוסט-מעדנות מהבורסה. המחיקה מהבורסה הקלה על פעילות סינרגטית של החברה עם יתר החברות-הבנות בקבוצה. השני - מכירת עסקי סלטי הדגים למעדני מיקי. במהלך זה נפרדה תנובה מפעילות הייצור, וכעת כל פעילות חטיבת ה"קומודיטיס" תישאר כפעילות מסחרית וללא ייצור.

יצויין כי בתנובה ביקשו בעבר למכור את עסקי הביצים, אולם לפי שעה חזרו בהם מכוונה זו, והם מחפשים דרכים להגדלת הרווחיות בתחום.

קבוצת תנובה סירבה להגיב לידיעה.

22