מירס בקריאה לנתניהו: סייע בהרחבת התחרות בשוק הסלולר

טוענת: הכוונה להקפיא הקמת מתקני גישה אלחוטיים לא תאפשר את הרחבת התחרות

חברת מירס קוראת לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתערב במה שמסתמן כנטייה למנוע הקמת מתקני גישה אלחוטיים-סלולריים, וזאת כדי שניתן יהיה להרחיב את התחרות בשוק הסלולר בישראל. הבקשה באה בעקבות הדיון האחרון בנושא שהתקיים בבג"צ, בו טענה הפרקליטות כי היא מתכוונת להקפיא את הפטור למתקני גישה אלחוטיים משום אין מקום לפטור גורף. כמו כן דרשה הפרקליטות לקבוע נוסח חוק שמעקר הקמת מתקני גישה אלחוטיים חדשים.

מתקני גישה אלחוטיים הם אנטנות סלולריות מוקטנות, שלרוב ממוקמות בבנייני ציבור וגופים מוסדיים. אלה מחליפים את האנטנות המסורתיות הגדולות שעומדות על תרנים. למתקני הגישה הוענק פטור מהיתרי בנייה על רקע הקושי להקים אתרי סלולר במדינת ישראל. נגד הפטור הזה יוצא היועמ"ש לממשלה והפרקליטות ומנסים לשנותו, בניגוד לעמדת משרד התקשורת שתומך בהשארת הפטור בסייגים.

מירס ניצבת בנקודת זמן קריטית מבחינת התפתחותה הטכנולוגית: כדי שתוכל להתחרות בחברות הסלולר, שמפתחות אמצעי קשר חלופיים לאלו שהיא משווקת, היא חייבת להקים רשת סלולרית חדשה; בנוסף, בשל הטכנולוגיה המתיישנת שלה, היא גם חייבת כלים נוספים כדי לשרוד בתחרות. למעשה, ללא הקמת רשת סלולרית חדשה, מירס תיקלע למשבר רציני, מה שאומר - פגיעה חמורה ביכולת להרחיב תחרות בשוק הסלולר.

באחרונה החלה מירס בתכנון הרשת החדשה והיא ממתינה בקוצר רוח למכרז התדרים שמשרד התקשורת מנסה לקדם בימים אלה. למרבה הצער, המכרז מתעכב, כנראה בגלל שמירס היא השחקנית היחידה שהביעה נכונות להתמודד במכרז.

נציין עוד שמשרד התקשורת עומד להוציא בקרוב שימוע בשני נושאים כחלק מהרצון לקדם את התחרות בשוק הסלולר: הראשון הוא מכרז לשיתוף אתרים סלולריים, המיועד להכריח את חברות הסלולר לאפשר למירס להשתמש באתרים שלהן; והשני הוא מכרז לנדידה פנים ארצית, שאמור להכריח את החברות למכור למירס שירותי כיסוי סלולריים כך שלקוח שלה יוכל לנדוד לרשת אחרת במקומות שאין לה כיסוי. זאת עד שתשלים את פריסת הרשת שלה בכל הארץ.

אברשה בורשטיין, מנכ"ל מירס, אמר שלא לחינם חברות הסלולר לא מרימות קול זעקה בנושא מתקני הגישה, הן פשוט יודעות שמירס לא תוכל להקים רשת מתחרה, מה שמשרת את האינטרסים שלהן.