חלל תעניק לבכיריה אופציות המגלמות רווח של 21 מ' ש'

האופציות יינתנו בהנחה של 38% על מחיר המניה ■ מנכ"ל החברה, דוד פולק, יקבל אופציות המגלמות רווח של 4 מיליון שקל

מניית חלל תקשורת , החברה שבשליטת יורוקום של שאול אלוביץ', זינקה בחודש האחרון ב-26.2%, כשהיא משלימה בכך זינוק של 108% מתחילת 2009. זינוק זה, לצד הגידול הצפוי בפעילות החברה עם הפעלת הלוויינים "עמוס 4" ו-"עמוס 5" המתוכננת בשנתיים הקרובות, הביאו את דירקטוריון החברה לאשר תוכנית חלוקת אופציות נדיבה למדי.

במסגרת התוכנית, מנכ"ל החברה דוד פולק ו-23 מנהלים בכירים נוספים יקבלו אופציות המהוות כ-4.3% מהון המניות של חלל. האופציות יינתנו במחיר מימוש של 46 שקל למניה - הנמוך ב-38.2% ממחירה בפתיחת המסחר היום, והן מגלמות רווח על הנייר של 21 מיליון שקל. העסקה אושרה ללא מתנגדים בדירקטוריון.

המרוויח הגדול מההטבה הוא המנכ"ל פולק, שיקבל 142 אלף אופציות שבמועד הנוכחי כבר מגלמות רווח על הנייר של 4 מיליון שקל. פולק מחזיק כבר היום במניות חלל תקשורת בשווי של 1.2 מיליון שקל, ובשנת 2008 הוא נהנה משכר כולל בסך 2.3 מיליון שקל.

לאחר העלייה המשמעותית במנייתה בשנה האחרונה, נסחרת חלל תקשורת לפי שווי של 1.2 מיליארד שקל. את תשעת החודשים הראשונים של 2009 היא סיימה עם הכנסות של 52.9 מיליון דולר, עלייה של 56% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2008. הגידול בהכנסות תורגם גם לעלייה ברווחים, שהסתכמו ב-6.4 מיליון דולר לעומת איזון בתקופה המקבילה ב-2008.

חלל מפעילה כיום שני לווייני תקשורת - "עמוס 2" ו"עמוס 3", ששוגר לחלל בשנה שעברה. החברה מדווחת בדולרים, כך שתנודות המטבע אינן משפיעות על שורת ההכנסות שלה. עם זאת, חלק מאיגרות החוב של חלל צמודות למדד המחירים לצרכן ולא לדולר, כך שהיחלשות של הדולר ב-1% למשל, מגדילה את הוצאות המימון השנתיות של החברה בכ-1.5 מיליון דולר.

צופה גידול דרמטי בהכנסות

בשבוע שעבר הודיעה חלל תקשורת על תחילת הפעלתו של לוויין "עמוס 5i", שאמור להוות פיתרון ביניים לביקושים לשירותי לוויין ביבשת אפריקה, עד שייכנס לשימוש הלוויין "עמוס 5" שצפוי להיות משוגר בקיץ 2011. החברה צופה כי עם הפעלתו המסחרית של "עמוס 5" יגדל היקף המכירות שלה באופן דרמטי, שכן שירותי התקשורת שמספק לוויין זה משתווים להיקף אספקת השירותים שמעניקה היום החברה בהפעלת הלוויינים "עמוס 2" ו"3". בנוסף, בשנת 2012 מתוכנן להיות משוגר לוויין נוסף, "עמוס 4".

פרט ליורוקום, המחזיקה ב-51.7% מהון המניות של חלל, מחזיקים נוספים גדולים בחברה הינם התעשייה האווירית, עם 15%, ו-YES וחברת מר עם החזקות של כ-6.5% כל אחת.