התמ"ת יחתום על הסכם תאגידים עם חברות איטלקיות ובהן פיאט

עוד צפוי בנימין בן אליעזר לחתום במסגרת ביקור של משלחת בכירים איטלקית בראשות ברלוסקוני שיתקיים השבוע, גם על שת"פ בתחום הכשרת עובדים ועל פעילות בנושא טכנולוגיות מים

התמ"ת צפוי לחתום השבוע על שלושה הסכמי שיתוף פעולה עם בכירים בממשלת איטליה. זאת, במסגרת ביקור שתקיים השבוע משלחת מהממשל האיטלקי בישראל בראשות סילביו ברלוסקוני, ראש ממשלת איטליה. בין הבכירים שיגיעו לארץ נמנים שר הרווחה והעבודה האיטלקי, מאוריציו סקונני, השרה לאיכות הסביבה, סטפניה פסטיג'יאקומו והשר לפיתוח כלכלי, קלאודיו סקיולה.

אחד מההסכמים האמורים נוגע להכשרת עובדים והוא ייחתם עם שר הרווחה והעבודה מאוריציו סקוני. הסכם זה נועד לאפשר לשתי המדינות ללמוד האחת מניסיונה של השנייה בתחום ההכשרות השונות לעובדים, הגדלת הפריון והכנסת כלים וטכנולוגיות חדשות לתחום.

הסכם נוסף הוא לשת"פ בתחום המים, ייחתם עם השרה האיטלקייה לאיכות סביבה, סטפניה פסטיג'יאקומו, ובמשותף עם שר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו. מדובר בהסכם שת"פ בתחום ניהול משק המים שיקדם שת"פ בתחום התקינה, החלפת משלחות מומחים, והקמת Beta-Sites (פרויקטי ניסוי) לפיתוח ובחינת פתרונות חדשים בתחום.

הסכם נוסף הוא הסכם תאגידים, שמהותו שת"פ כלכלי של תאגידים בינלאומיים מול חברות וטכנולוגיות מקומיות, והוא נחתם עם שר הכלכלה קלאודיו סקיולה. במסגרתו תינתן תמיכה בקידום הסכמים בין המדען הראשי בתמ"ת עם חברות כמו פינמכניקה, טלקום איטליה , פיאט , מניאטי מראלי, חברות פארמה גדולות ותאגידים איטלקיים גדולים נוספים.

בהקשר זה אמר בנימין בן אליעזר (פואד) כי "אחד הכלים שמצאנו כיעילים לשיתופי פעולה בין כלכלות הינו חתימה על הסכם תאגידים. אנו כגורם הממשלתי צריכים לעודד את העניין על ידי שכנוע החברות בתועלת שתצמח להם מחתימה על הסכם כזה".

לשפר את תהליכי הסחר

לדברי בן אליעזר, "ההסכמים בין המדינות יוכלו לשפר את תהליכי הסחר ולהקל על אנשי עסקים משני הצדדים לקדם שיתופי פעולה".

הנספחת הכלכלית של משרד התמ"ת במילאנו, ליאורה הדר, מסרה כי במסגרת הפעילויות הבינלאומיות המתוכננות לשנת 2010 כגון תערוכת GSM בברצלונה (טלקום) תערוכת IBC באמסטרדם (ניו-מדיה), תערוכת מדיקה בגרמניה (ציוד רפואי) ואחרות, יערכו מפגשים עסקיים בין חברות ישראליות לאיטלקיות.

איטליה היא שותפת הסחר החמישית בגודלה בעולם של ישראל והשלישית בגודלה באירופה אחרי גרמניה והולנד ולפני בריטניה וצרפת. היקף הסחר הבילטלרי בין ישראל לאיטליה הגיע בתשעת החודשים הראשונים של 2009 לכ-2.3 מיליארד דולר לעומת 3.3 בתקופה המקבילה של 2008. בתמ"ת מגדירים את יחסי הסחר בין ישראל לאיטליה כמצוינים וטוענים כי "האקלים הפוליטי מאוד אוהד".