כל מבנה חדש שבו שש דירות ומעלה יותאם לכיסאות גלגלים

כך דווח בגלי צה"ל ■ התקנות יחולו גם על בניינים ישנים שיעברו הרחבה ■ המשמעות היא שחדר המדרגות למשל יצטרך להיות מותאם מצד אחד לנכים בכיסאות גלגלים ומצד שני לסובלים מעיוורון או מחירשות

דרכם של הנכים לביתם תהיה מעתה קלה הרבה יותר: שר הפנים, אלי ישי, יחתום היום (ב') על רפורמה בנגישות לנכים בבניינים בישראל - כך פורסם הבוקר (ב') לראשונה בגלי צה"ל.

על פי התקנות החדשות בחוק התכנון והבנייה, כל מבנה חדש שבו שש דירות ומעלה יותאם לכיסאות גלגלים, ויותקנו בו אמצעי הכוונה ואזהרה לעיוורים ולחירשים. התקנות יחולו גם על בניינים ישנים שיעברו הרחבה.

בעבור יובל וגנר, יושב-ראש עמותת "נגישות ישראל", הפועלת לקידום נגישות ועצמאות הנכים בישראל, מדובר ביום חג לו חיכה שנים רבות: "מעכשיו אנחנו מיישרים קו ומעכשיו אנשים עם מוגבלות יוכלו להיכנס למבנים חדשים ולהתארח אצל בני משפחה - מה שלא היה ניתן עד עכשיו. זהו יום משמעותי ביותר מאחר וסוף סוף על פי החוק - ישראל בדרך להיות מדינה נאורה בהשוואה למדנות מודרניות בעולם".

"רוצים להיות חזקים ולהיפטר מהתלות"

מרגע חתימתו של שר הפנים על התקנות תחול חובת הנגישות על כל בקשה לבניית מבנה מגורים המכיל לפחות שש קומות. המשמעות היא שחדר המדרגות למשל יצטרך להיות מותאם מצד אחד לנכים בכיסאות גלגלים ומצד שני לסובלים מעיוורון או מחירשות. הקבלנים יצטרכו להתקין במבנים אמצעי איתון הכוונה ואזהרה ובנוסף על כך יחוייבו להתאים מקומות חנייה לנכים ומעליות.

כבר למעלה משלוש שנים חלפו מאז נידונו והומלצו תקנות הנגישות במליאת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, נראה כי מהיום יוכל ציבור הנכים בישראל לסמן לעצמו הישג משמעותי נוסף במימוש זכותו הכל כך צודקת לשיוויון.