רון אייכל: "בעקבות הפחתת תעריפי החשמל ירד המדד ב-0.3%"

בהשפעת הדיווח צופים במיטב כי מדד המחירים לצרכן יעלה ב-12 החודשים הקרובים ב-2% ■ מפרסמים תחזית מעודכנת לרבעון הקרוב: ינואר: 0.3%- , פברואר: 0.4%- , מארס: 0.0%

לאחר שרשות החשמל אישרה היום (ב') את עדכון התעריפים ואת בסיס התעריפים החדש של חברת החשמל לפיה מדובר בהוזלה של כ-10% בתעריף החשמל לצרכן הביתי והוזלה של כ-16% בתעריף לצרכנים מן המגזר העסקי והציבורי, מעריך הערב הכלכלן והאסטרטג הראשי של בית ההשקעות מיטב, רון אייכל כי "להפחתה תיהיה השפעה ישירה ומיידית על מדד המחירים לצרכן שירד ב-0.3%".

אייכל מציין כי "ההפחתה תכנס לתוקף ב-15 לפברואר. כלומר, זו תשפיע על מדדי פברואר ומארס. כמו כן, ייתכן כי נראה השפעה נוספת לחיוב, בחודשים הבאים, אשר תגיע בעקבות הוזלה במחירי מוצרים ושירותים, לאור ירידה בתשומות של הסקטור העסקי".

בהשפעת הדיווח צופים במיטב כי מדד המחירים לצרכן יעלה ב-12 החודשים הקרובים ב-2%. במיטב מפרסמים תחזית מעודכנת לרבעון הקרוב:

ינואר: 0.3%- (מינוס)
פברואר: 0.4%- (מינוס)
מארס: 0.0%

"יתר על כן, אין ספק כי המהלך הוא מצוין לצמיחה, הן למשקי הבית אשר יישאר בכיסם יותר הון להוצאה ובמיוחד לסקטור העסקי, שנהנה מהוזלה של כ-16%, המשפרת בצורה מהותית את כושר התחרות שלו ביחס לחברות עסקיות אחרות בעולם".

אייכל צופה כי "למהלך זה תהיה השפעה חיובית על האפיק המנייתי ועל האפיק האג"חי השקלי. יתר על כן, להוזלה השפעה חיובית בכל האמור לדחיפות הריסון המוניטרי של בנק ישראל. כלומר, בנק ישראל יוכל להעלות את הריבית המוניטרית ביתר מתינות, שהרי הסיכוי להחטאת יעד האינפלציה, מלמעלה, קטן".