סקר: נוחי דנקנר וגליה מאור - אנשי העסקים המבריקים בישראל

סקר "ליידי גלובס": 41% מציבור המנהלים במשק בחרו את נוחי דנקנר כאיש המבריק ביותר בעולם העסקים - כל שאר הצמרת עם אחוזים חד-ספרתיים ■ 36% מהמנהלים בחרו בגליה מאור כאישה המבריקה ביותר בזירה העסקית, בהפרש גדול מעופרה שטראוס ■ ומה בגזרת המוח? נוכחות נאה לאנשי התקשורת - יאיר לפיד, אילנה דיין וחיים יבין

נוחי דנקנר הוא האיש שנתפס כמבריק ביותר בקהילה העסקית. כך עולה מתוך סקר שנערך בקרב אוכלוסיית המנהלים במשק בהזמנת "ליידי גלובס".

41% מהמנהלים ציינו את דנקנר כאיש המבריק ביותר בעולם העסקים. במקום השני, בפער עצום, מדורג סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל, שצוין על ידי 7% מהמנהלים, ובמקום השלישי מדורג יצחק תשובה, שצוין על ידי 6% מהמנהלים.

ביקשנו לבדוק גם מי האישה שנתפסת כמבריקה ביותר בעולם העסקים.

גליה מאור, מנכ"לית בנק לאומי, מדורגת במקום הראשון. 36% מהמנהלים ציינו אותה כמבריקה ביותר. במקום השני, בפער גדול אחריה: עופרה שטראוס עם 16%, ובמקום השלישי שרי אריסון, עם 11%. מעניין לציין שלכחמישית מהמנהלים אין דעה בנושא.

מתודולוגיה. הסקר נערך בשבוע השלישי של ינואר 2010. את הסקר ערך מכון חקר רייטינג שבהנהלת מרים חונן בקרב 202 מנהלים, בטכניקה של מודעות לא נעזרת.

המרואיינים נשאלו: מיהו לדעתך האיש הכי מבריק בקהילה העסקית בישראל? וכן, מיהי לדעתך האישה הכי מבריקה בקהילה העסקית בישראל?

הכי מבריק שיש

הכי אינטליגנטי: פרס לפני כולם, לבני לפני פרופ' יונת

שמעון פרס, נשיא המדינה, נתפס כאיש האינטליגנטי ביותר, הן בקרב הגברים והן בקרב הנשים. כך עולה מסקר שערך מכון המחקר "הגל החדש" בניהולו של עופר לוי.

לוי מציין, כי שיעור המציינים את שמעון פרס כאיש האינטליגנטי ביותר במדינה עולה עם העלייה בגיל המרואיין. שליש מקרב גילאי 65 ומעלה ציינו אותו כאינטליגנטי ביותר.

ציפי לבני נבחרה כאישה האינטליגנטית ביותר במדינה. היא נמצאת במקום הראשון עם קולותיהם של 9% מהציבור. שיעור המשיבים "ציפי לבני" גבוה יחסית בקרב מבוגרים בגילאי 65 ומעלה.

נשות העסקים בולטות יותר מאנשי העסקים. ברשימת 10 הנשים האינטליגנטיות ביותר מופיעות שלוש נשות עסקים בעוד שברשימת הגברים לא צוין אפילו שם אחד של איש עסקים בעשירייה המובילה.

שימו לב ליאיר לפיד ולאילנה דיין - שתי דמויות תקשורתיות בולטות, הזוכות לשיעורי אהדה גבוהים יחסית, בעיקר בקרב גילאי 44-25. שיעור הבוחרים בדיין, גבוה יחסית בקרב גילאי 34-25.

הסקר בוצע ב-13 בינואר 2010 באמצעות מכון מחקר הגל החדש, על בסיס בדיקת מודעות לא נעזרת, בקרב מדגם מייצג של 502 מרואיינים, דוברי עברית, בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המירבית עומדת על 4.5% .

המוח של המדינה