חנן מור הנפיק לציבור אג"ח וגייס 38 מיליון שקל בריבית 8.6%

הריבית בהנפקה - נמוכה מכפי שאמורה החברה הייתה לשלם לקרן המנוף KCPS שעמדה על 12% ■ בהנפקה נרשמו ביקושי יתר של יותר מפי שניים ■ רשות ני"ע הודיעה לחברה כי הפרסום בעיתונות איננו מקובל עליה שכן הוא "מזמין" את הציבור להשתתף בהנפקה

פחות משבוע לאחר שהתפוצצה העסקה לנטילת אשראי מקרן המנוף KCPS , הצליחה חברת חנן מור לגייס בקלות 38 מיליון שקל בהנפקת אג"ח לציבור, הנושאת ריבית של 8.6% (ללא מכרז מוסדי). זאת לעומת ריבית של עד 12% שהייתה אמורה לשלם לקרן המנוף עבור הלוואות בטווח של 40 עד 120 מיליון שקל. במקביל, אמורה היתה קרן המנוף הייתה אמורה לקבל "קיקר" בדמות אופציה לרכישת 10% מהון המניות של חנן מור בהקצאה פרטית, לפי שווי חברה של 100 מיליון שקל - יותר מכפול לעומת מחיר השוק.

חברת הנדל"ן נמצאת בשליטת חנן מור (יו"ר ומנכ"ל) ואבי מאור. לדברי מור: "העסקאות שהחברה זכתה בהן לאחרונה ממומנות מההון העצמי שלה ותמורת ההנפקה תשתמש לפיתוח עסקים חדשים. החברה סיימה מחזור עסקים גדול בין 2006 ל-2009 ונוצרו לנו עודפי מזומנים בכל הפרויקטים שלנו, מה שאפשר לבצע פירעון מוקדם של חלק מאג"ח א' ולבצע מספר עסקאות בשוק".

לגבי תוכניותיו לעתיד, מסר מור כי: "אנו מסתכלים קדימה על המדיניות החדשה של משרד הבינוי והשיכון ורואים הזדמנויות חדשות שנרצה לקחת חלק בהן. ענף המגורים בישראל בעשור הקרוב עומד להיות אחד מהענפים היציבים ביותר במשק הישראלי ונראה אותו כחלק די מרכזי ממחוללי הצמיחה העתידית של הכלכלה".

נייר הערך החדש שהנפיקה חנן מור, אג"ח ג', מצטרף לשתי סדרות אג"ח קיימות: א' - בהיקף של 30 מיליון שקל ו-ב' בהיקף של 70 מיליון שקל. בהנפקה הנוכחית נרשמו ביקושי יתר של יותר מפי שניים (81 מיליון שקל) ליחידות שהוצעו. חלק מההצעות לאג"ח הוגשו אפילו בריבית נמוכה יותר. החתמים שימשו כמפיצים ולא השתתפו בהנפקה שהוצעה ישירות לציבור.

חנן מור, פרסמה את דבר ההנפקה בשני עיתונים. רשות ני"ע הודיעה לחברה בתגובה כי הפרסום איננו מקובל עליה שכן הוא "מזמין" את הציבור להשתתף בהנפקה. גיוס החוב של חברת הנדל"ן מצטרף להנפקה אחרת, של גינדי השקעות בחודש דצמבר, כהנפקה נוספת של אג"ח לא מדורגות מאז היציאה מהמשבר.

במקרה של גינדי השקעות, אגב, החברה ניסתה לגייס 60 מיליון שקל, אך נאלצה להסתפק ב-52 מיליון שקל כשמתוך זה החתמים קנו 16 מיליון שקל. ההנפקה של חנן מור, בהובלת דש איפקס חיתום בניהולו של אהרון סמרה, מוצלחת יותר - אך המשקיעים בה קיבלו בטחונות - עודפים בהיקף של יותר מ-50 מיליון שקל מפרויקט הכולל 130 יח"ד בעיר ימים בנתניה.

לחנן מור ששה פרויקטים הכוללים כ-800 יח"ד בהיקף של כ-900 מליון שקל. בשבועות האחרונים זכתה החברה בשלושה מכרזי מנהל מקרקעי ישראל: בפרויקט האמור בנתניה, בפרויקט לבניית 80 יח"ד ב-6 מבנים במושב מצליח הסמוך לבית שמש ובפרויקט לבניית 84 יח"ד ב-4 בניינים במערב רחובות.

החברה מעריכה שהיקף המכירות הצפוי מיתרת המלאי הבלתי מכור בישראל מסתכם ב-550 מיליון שקל ואת 2009 היא מצפה לסיים ברווח של 7.5 מיליון שקל. לחברה חשיפה יזמית בחו"ל שכוללת פרויקטים באוקראינה, פולין, רומניה ובולגריה.