התפטר ראש הוועדה שהמליצה על הפחתת תעריפי החשמל

רישאר בן חיים, הדירקטור מטעם הציבור ברשות החשמל הודיע היום לממשלה על רצונו לסיים את כהונתו ברשות ■ ל"גלובס" נודע כי כבר לפני חודש וחצי ביקש בן חיים להשתחרר מכהונתו, אך חזר בו לבקשת משרד האוצר ורשות החשמל

רישאר בן חיים, הדירקטור מטעם הציבור ברשות החשמל והאיש שעמד בראש הוועדה שהמליצה על הפחתת תעריפי החשמל הודיע היום לממשלה על רצונו לסיים את כהונתו ברשות.

הודעתו של בן חיים באה יממה לאחר שרשות החשמל אישרה את המלצת וועדת המשנה לקביעת בסיס התעריף החדש בראשותו והחליטה להפחית את תעריפי החשמל בשיעור של 10 עד 16 אחוז.

ל"גלובס" נודע כי כבר לפני חודש וחצי ביקש בן חיים להשתחרר מכהונתו, אך חזר בו לבקשת משרד האוצר ורשות החשמל והסכים להאריך את כהונתו עד לסיום העבודה על בסיס התעריף החדש.

בן חיים, המשמש גם חבר מליאת הרשות, נימק את החלטתו לפרוש בכך שלנוכח עיסוקו העיקרי כסמנכ"ל הכספים של חברת נמלי ישראל אין הוא יכול להקדיש את מלוא הזמן הנדרש למילוי תפקידיו ברשות החשמל. גורמים במשק החשמל ציינו כי בן חיים נחשב לאחד החברים הפעילים במליאת הרשות ומילא תפקיד מרכזי בשינוי הרגולציה ואמות המידה תומכות המימון המאפשרות את כניסתם של גורמים פרטיים למשק החשמל. בן חיים מונה לתפקיד לפני כשנתיים בהמלצת שר האוצר.

עם עזיבתו של בן חיים נותרת רשות החשמל ללא דירקטורים חיצוניים, זאת כיון שמינויו של דירקטור חיצוני נוסף על-ידי שר התשתיות מתעכב מזה כשנה.

ברשות החשמל אישרו כי בן חיים הודיע על רצונו לפרוש מתפקידו וציינו כי יו"ר רשות החשמל אמנון שפירהמצר על עזיבתו של בן חיים ומביע הערכה עמוקה לתרומתו לרשות החשמל ולמשק החשמל.